آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد، کمپانی سامسونگ پتنت‌های جدیدی را به‌ثبت رسانده که نشان می‌دهد گوشی هوشمند گلکسی زد فولد ۶ از قلم S Pen بهره می‌برد.

طی سال‌های اخیر، کمپانی سامسونگ با عرضه سری گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ توانست جایگاه بسیار خوبی را در دنیای گوشی‌های هوشمند تاشدنی به‌دست آورد. همچنین، در دو سال اخیر، با معرفی سری گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فولد ۵ به‌همراه براداران کوچک‌تر تلاش کرد طراحی آن‌ها را بهبود بخشد تا نحوه تعامل کاربران با این دستگاه‌ها افزایش یابد. ازسوی‌دیگر، امسال سازندگان چینی غوغایی در صعنت تاشدنی‌ها برپا کردند که باعث شد غول فناوری‌ کره‌ای پس‌از چندین سال بی‌رقیب ماندن به‌شدت احساس خطر کند.

اوایل تابستان سال‌جاری، کمپانی سامسونگ با برگزاری مراسم گلکسی آنپکد از گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ به‌همراه ساعت هوشمند گلکسی واچ ۶ رونمایی کرد که با استقبال خوب کاربران مواجه شد؛ اما ازسوی‌دیگر، شیائومی، وان پلاس، اوپو و آنر از گوشی‌های تاشو بی‌نظیری با زبان طراحی فوق‌العاده پرده‌برداری کردند تا نشان دهند قدرت بسیار بالایی در طراحی و تولید محصولات پیشرفته دارند. درزمان معرفی گلکسی زد فولد ۵، سامسونگ اعلام کرد برای سبک‌تر کردن وزن دستگاه قلم S Pen را حذف می‌کند، اما باید گفت این موضوع چندان هم تاثیرگذار نبود.

قلم S Pen قابل اتصال گلکسی زد فولد ۶ به پشت

باوجوداین، پتنت‌های جدید از سامسونگ به‌ کاربران نشان می‌دهد نسل آینده تاشدنی‌ این کمپانی یعنی گلکسی زد فولد ۶ شامل تغییرات بسیار بهینه‌ای می‌شود که می‌تواند باعث بهبود تعامل کاربران شود؛ همچنین، آنچه ما در پتنت‌ها و کانسپت‌های اولیه سامسونگ مشاهده می‌کنیم احتمالا قرار است قلم S Pen برای این گوشی هوشمند طراحی شود، اما به‌نوعی در بدنه دستگاه قرار می‌گیرد تا فرم فاکتورهای گلکسی زد فولد ۶ با مشکل مواجه نشود. البته باید گفت این پتنت‌ها هنوز دقیق نیستند و شاید هیچ‌گاه برای تولید مورد استفاده قرار نگیرند.

هما‌ن‌گونه‌که در عکس‌ها مشاهده می‌کنید، پتنت‌های گوشی تاشدنی گلکسی زد فولد ۶ وجود یک قلم را در پشت دستگاه نشان می‌دهد؛ اگر با محصولات سامسونگ آشنا باشید به‌یاد می‌آورید که این قابلیت در سری گلکسی تب مورد استفاده قرار می‌گیرد و اساسا طراحی نوآورانه‌ای محسوب نمی‌شود. به‌نظر می‌رسد ایده خوبی باشد، اما ازسوی‌دیگر باید نگران شارژ بی‌سیم و ظرفیت باتری نسل آینده گلکسی زد فولد نیز باشیم؛ به‌بیانی بهتر، نسل فعلی از یک باتری دو سلولی ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز است که طول‌عمر روزانه خوبی ارائه نمی‌دهد.

براین‌اساس، اگر قلم S Pen در پشت دستگاه قرار بگیرد، اما بهینه‌سازی‌های لازم در طراحی صورت نگیرد احتمالا ظرفیت باتری برای نسل آینده با کاهش چشمگیری روبه‌رو می‌شود. در نتیجه می‌‌توان گفت عملا پرچمدار تاشدنی سامسونگ برای کاربران بی‌مصرف می‌شود، چراکه در دنیای امروز تمام کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند باید قبل از معرفی محصولی به‌همه جوانب آن فکر کنند تا دستگاه بهینه‌سازی شده دردسترس کاربران قرار بگیرد. درغیراین‌صورت، ممکن است کاربران برای همیشه آن نسل را کنار گذاشته و سازنده با ضررهای مالی زیادی مواجه شود.

ازسوی‌دیگر، پتنت دوم که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید نشان می‌دهد گزینه دیگری نیز وجود دارد، اما به‌طورکل ظاهر و زبان طراحی دستگاه را تغییر می‌دهد و این موضوع می‌تواند برای کاربران بسیار سخت باشد. البته باید گفت این پتنت به سامسونگ اجازه می‌دهد فضای خوبی را برای قلم S Pen در گلکسی زد فولد ۶ ارائه دهد؛ به‌عنوان‌مثال، اگر دقت بیشتری در عکس داشته باشید به‌راحتی می‌بینید که نیمه بالایی دستگاه کمی عریض‌تر از قسمت پایینی است. همچنین، باید گفت چنین طراحی می‌تواند برای گروه عظیمی از کاربران ناخوشایند به‌نظر برسد.

قلم S Pen قابل اتصال گلکسی زد فولد ۶ به گوشه

اگر بخواهیم به تجزیه‌وتحلیل پتنت‌های یادشده بپردازیم باید به‌صورت خلاصه گفت که پتنت اول می‌تواند برای افرادی که از شارژ بی‌سیم استفاده نمی‌کنند یا مصرف روزانه آن‌ها دستگاه زیاد نیست بسیار مناسب باشد؛ البته سامسونگ باید از یک آهن‌ربای قوی استفاده کند تا قلم دستگاه هنگام جابه‌جایی گم نشود. ازسوی‌دیگر، پتنت دوم نیز خوب به‌نظر می‌رسد و بهینه‌سازی‌های لازم روی آن می‌توان صورت بگیرد، اما آنچه مورد پذیرش نیست، ظاهر عجیب‌وغریب دستگاه است که بدون شک باعث کاهش فروش گوشی تاشدنی گلکسی زد فولد ۶ می‌شود.

درنهایت باید یادآوری کنیم تصاویر بالا تنها پتنت‌های اولیه هستند و این احتمال وجود دارد که سامسونگ از آن‌ها بهره‌مند نشود؛ به‌عبارتی‌ دقیق‌تر، زمان زیادی تا معرفی نسل جدید تاشدنی‌های سامسونگ باقی‌مانده و مراحل تحقیق‌و‌توسعه باید به نیمه‌راه نزدیک شوند تا افشاگران و تحلیل‌گران بتوانند نظرات دقیق‌تر و جامع‌تری را درباره ظاهر و زبان طراحی گلکسی زد فولد ۶ یا حتی گلکسی زد فلیپ ۶ با کاربران و علاقه‌مندان به حوزه فناوری اشتراک‌گذاری کنند. درحال‌حاضر، اطلاعات بیشتری از گوشی‌های هوشمند تاشو نسل آینده سامسونگ دردست نیست، اما به‌محض انتشار اخبار جدید آن را با شما در سریع‌ترین زمان ممکن به‌اشتراک می‌گذاریم.

اخبار مرتبط: