سامسونگ تایید کرد نمایشگر خارجی گلکسی زد فلیپ 6 از تصاویر پس‌زمینه هوش مصنوعی Galaxy AI پشتیبانی خواهد کرد.

براساس آخرین گزارش‌ها، گلکسی زد فلیپ 6 از تصاویر پس‌زمینه تولید شده توسط هوش مصنوعی در دو نمایشگر اصلی (تاشو) و نمایشگر خارجی (Cover Screen) پشتیبانی می‌کند. سامسونگ در رابط کاربری One UI 6.1.1 مانند نسخه‌های قبلی x.1.1، تمرکز اصلی‌اش را برروی گوشی‌های تاشو گذاشته‌است. گلکسی زد فلیپ 6 و زد فولد 6 به‌صورت پیش‌فرض با One UI 6.1.1 عرضه می‌شوند و چندین ویژگی جدید بهره می‌برند که در مدل‌های قدیمی‌تر موجود نیستند.

یکی از بهبودهای قابل‌توجه در رابط کاربری One UI 6.1.1، مربوط به‌قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI است. به‌عنوان‌مثال، اکنون می‌توانید از تصاویر تولیدشده را در نمایشگر بیرونی گلکسی زد فلیپ 6 استفاده کنید.

گلکسی زد فلیپ 6

گرچه One UI 6.1 قابلیت استفاده از تصاویر پس‌زمینه تولیدشده و سایر ویژگی‌های Galaxy AI را از سری Galaxy S24 به پرچمداران قدیمی‌تر آورد، اما سامسونگ آن‌ها را برای استفاده در گوشی‌های تاشوی گلکسی زد فولد و زد فلیپ بهینه نکرده بود.

براین‌اساس، در گلکسی زد فلیپ 5 تنها می‌توانستید تصاویر پس‌زمینه تولیدشده هوش مصنوعی را در نمایشگر اصلی اعمال کنید، اما این محدودیت در مدل جدید برطرف شده است. گلکسی زد فلیپ 6 به شما اجازه می‌دهد از تصاویر پس‌زمینه در نمایشگر خارجی نیز استفاده کنید. علاوه‌براین، می‌توانید تصاویر پس‌زمینه متفاوتی (چه تولید شده توسط هوش مصنوعی و چه عادی) را برای نمایشگر اصلی و خارجی انتخاب کنید.

جهت ایجاد یک تصویر والپیپر‌ برای نمایشگر بیرونی گلکسی زد فلیپ 6، می‌توانید به بخش «Settings -> Cover Screen» بروید. در این قسمت قادر هستید نمایشگر خارجی را شخصی‌سازی کنید و گزینه‌ای برای ایجاد تصاویر پس‌زمینه هوش مصنوعی در اختیار داشته باشید.