شایعات حاکی از آن است که کمپانی سامسونگ مراسم آنپکد را به‌صورت جداگانه در آمریکا و کانادا برگزار می‌کند.

براساس آخرین اخبار مندرج در سایت‌های خبری، سامسونگ مراسم آنپکد را ابتدا در کره‌ جنوبی و سپس در آمریکا برگزار خواهد کرد. اکنون این خبر شکل جدی‌تری به خود گرفته است، زیرا گزارش جدیدی حکایت از آن دارد که یک رویداد آنپکد جداگانه در آمریکای شمالی بیستم مرداد ماه برگزار می‌شود.

باید یادآور شویم که بیست مرداد ماه دقیقا همان تاریخی است که گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ در سال ۱۴۰۱ برای عرضه در بازار جهانی در مراسم آنپکد معرفی شد.

سپس گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ در مراسم آنپکد ۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ عرضه و حدود دو هفته بعد برای فروش آماده شدند. اگر سامسونگ امسال برنامه مشابهی را دنبال کند، گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ طی همان زمان‌بندی سابق برای عرضه آماده می‌شوند و دیگر خبری از عرضه زودهنگام این دو گوشی پرچمدار نخواهد بود.

مشخصات سامسونگ گلکسی Z Flip 5 و Z Fold 5

مشخصات فنی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵

طبق گزارش‌ها، سامسونگ گلکسی زد فولد ۵ با نمایشگر خارجی سوپر امولد ۶.۲ اینچی و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی معرفی می‌شود. همچنین این گوشی از ماژول سه‌گانه بهره‌ می‌برد که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی می‌شود. داخل بدنه این دستگاه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی قرار گرفته است.

گلکسی زد فلیپ ۵ همچنین به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز خواهد شد. این گوشی صفحه‌نمایش ۳.۴ اینچی ثانویه مربعی خواهد داشت که برای بررسی اعلان‌ها، تنظیمات ویجت‌ها طراحی شده و دارای ماژول دوربین دوگانه با سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود.

ظاهرا سامسونگ توانسته گواهی‌نامه IP58 را برای دو گوشی تاشو پرچمدار خود دریافت کند که بهترین گواهی‌نامه برای این مدل گوشی‌ها محسوب می‌شود.

عدد ۵ محافظت در برابر گرد و غبار و عدد ۸ مقاومت در برابر آب را نشان می‌دهد. چون لولا به‌کار رفته در این گوشی‌های تاشو از عنصری پیچیده و حساس بهره می‌برند، پشتیبانی از استاندارد IP58 بسیار عالی خواهد بود.

اخبار مرتبط:‌ شایعه عرضه گلکسی S23 FE پیش از گلکسی Z Flip5 و Fold5