سامسونگ اعلام کرد فروش جهانی سری گلکسی تب A9 آغاز شده که نسخه پایه با قیمت ۱۵۶ و نسخه پلاس با قیمت ۲۵۲ دلار عرضه می‌شوند.

چند ساعت قبل سامسونگ اعلام کرد فروش جهانی تبلت‌های اقتصادی سری گلکسی تب A9 آغاز شده است. البته حدود ۲ هفته قبل تبلت‌های سامسونگ در هند عرضه شده بودند و مشخصات آنها هم به‌صورت کامل مشخص شده بود. با این وجود بد نیست نگاهی به مشخصات آنها بیندازیم. البته پیش از بررسی مشخصات یادآوری می‌شود که این سری در رده اقتصادی قرار گرفته و از نسخه‌های پرچمدار سری گلکسی تب S9 و سری میان‌رده گلکسی تب S9 FE مشخصات ضعیف‌تری دارد.

مشخصات گلکسی تب A9

مشخصات گلکسی تب A9

گلکسی تب A9 از نمایشگر ۸.۷ اینچی LCD با نرخ تازه‌سازی تصویر ۶۰ هرتزی و رزولوشن ۱۳۴۰ × ۸۰۰ پیکسلی بهره می‌برد. درکنار این نمایشگر، ۲ اسپیکر نیز تعبیه شده است که از قابلیت صدای استریو پشتیبانی می‌کند. درون این دستگاه، تراشه هلیو G99 مدیاتک تعبیه می‌شود. ۲ پیکربندی مختلف با حافظه رم و داخلی ۴ و ۶۴ گیگابایتی و ۸ و ۱۲۸ گیگابایتی برای این دستگاه درنظر گرفته شده که قابلیت ارتقا حافظه با کارت اس‌دی نیز وجود دارد. در بخش دوربین هم این دستگاه چنگی به دل نمی‌زند، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۲ مگاپیکسلی که عملکرد جالبی ندارند.

گلکسی تب A9 از باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۵ واتی تغذیه می‌شود. این دستگاه به رابط کاربری One UI 5.1.1 بر پایه اندروید ۱۳ مجهز شده است، اما از قلم هوشمند S Pen پشتیبانی نمی‌کند. سامسونگ مشخص نکرده که تا چند سال از این دستگاه پشتیبانی می‌کند، اما حداقل تا ۲ سال نسخه‌های جدید سیستم‌عامل برای آن عرضه می‌شود. از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به وای‌فای ۵، بلوتوث ۵.۳ و اتصال شبکه 4G (در نسخه سیم‌کارت‌خور) اشاره کرد.

گلکسی تب A9 در ۳ رنگ مشکی، نقره‌ای و آبی عرضه می‌شود و پیکربندی پایه این دستگاه با حافظه ۶۴ گیگابایتی و بدون سیم‌کارت در بازار هند قیمتی معادل ۱۵۶ دلار دارد.

مشخصات گلکسی تب +A9

مشخصات گلکسی تب +A9

گلکسی تب +A9 به نمایشگر ۱۱ اینچی LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۲۰۰ پیکسلی (فول اچ‌دی پلاس) و نرخ تازه‌سازی تصویر ۹۰ هرتزی مجهز شده است. این دستگاه از ۴ اسپیکر بهره می‌برد تا کیفیت صدای بیشتری را در اختیار کاربرش قرار دهد. پردازش‌های این دستگاه در تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ انجام می‌شود که کنار آن ۲ پیکر‌بندی مشابه نسخه پایه با حافظه رم و داخلی ۴ و ۶۴ گیگابایتی و ۸ و ۱۲۸ گیگابایتی قرار دارد. در بخش دوربین هم تغییر زیادی نسبت به نسخه پایه وجود ندارد و با حفظ دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی، دوربین سلفی از سنسور ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

گلکسی تب +A9 توسط از باتری ۷۰۴۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۵ واتی بهره می‌برد که با وجود ارتقا ۴۰ درصدی ظرفیت باتری، سرعت شارژ بیشتری ندارد. این دستگاه هم از رابط کاربری One UI 5.1.1 برپایه اندروید ۱۳ بهره می‌برد. اگرچه این نسخه هم از قلم هوشمند S Pen پشتیبانی نمی‌کند، قابلیت‌های مانند DeX و مولتی تسک با اجرای هم‌زمان ۳ برنامه در این تبلت قابل استفاده است. همچنین پشتیبانی سیستم‌عامل احتمالا مشابه نسخه پایه و حداقل تا ۲ سال ادامه خواهد داشت. همچنین نسخه سیم‌کارت‌خور این دستگاه برخلاف نسخه پایه از اتصال شبکه 5G پشتیبانی می‌کند.

گلکسی تب +A9 هم در ۳ رنگ مشابه مشکی، نقره‌ای و آبی عرضه می‌شود و پیکربندی پایه این دستگاه با حافظه ۶۴ گیگابایتی و بدون سیم‌کارت با قیمتی معادل ۲۵۲ دلار در بازار هند عرضه می‌شود.

اخبار مرتبط: