براساس آخرین گزارش‌ها، سامسونگ در حال توسعه یک لپ تاپ نازک با نمایشگر تاشو با مکانیسم لولای قطره‌ای است که سال آینده معرفی و سپس راهی بازار خواهد شد.

به گزارش وب‌سایت خبری The Elec، سامسونگ در حال توسعه لپ تاپ با نمایشگر تاشو است. درون آن لولای قطره‌ای تعبیه شده است که پیش از این در پرچمداران تاشو این شرکت یعنی گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ به‌کار رفته بود. این لولا فاصله بین ۲ نمایشگر را هنگام تاشدن از بین برده و اثر تا‌شدگی روی نمایشگر را کاهش می‌دهد. استفاده از این لولا ضخامت لپ تاپ را بسیار کاهش داده و ممکن است برای افزایش مقاومت، محصول نهایی کمی ضخیم‌تر باشد.

اگرچه این لولا ظاهر جذاب‌تری به دستگاه داده است، برخی از کارشناسان معتقدند با توجه به فاصله بیشتر هنگام استفاده لپ تاپ‌ها نسبت به گوشی‌های هوشمند، استفاده از لولای قطره‌ای به‌جای لولای یو شکل (U) مزیت خاصی را به‌همراه نخواهد داشت. همچنین ماهیت سنگین‌تر لپ تاپ نسبت به گوشی باعث شده استفاده از لولای یو شکل منطقی‌تر باشد.

لپ تاپ با نمایشگر تاشو

نمایشگر اولد تاشو این لپ تاپ احتمالا توسط بخش توسعه و تولید نمایشگر همین شرکت یعنی Samsung Display یا شرکت BoE تولید خواهد شد. در عین حال شایعه شده اپل هم در حال توسعه لپ تاپ با نمایشگر تاشو برای عرضه آن در سال ۲۰۲۶ است.

با توجه به اینکه شرکت‌هایی از قبیل LG، لنوو، ایسوس و HP لپ تاپ‌های با نمایشگر تاشو خود را عرضه کرده‌اند، عرضه نشدن لپ تاپ تاشو سامسونگ می‌تواند چندین دلیل داشته باشد. برخی معتقدند این تاخیر در حقیقت برنامه سامسونگ برای این است که ابتدا مشکلات IT را رفع کند. عده‌ای دیگر بر این باورند که سامسونگ به‌دلیل تعدد شرکت‌های حاضر و ضعف خود در این بازار از سود دهی اطمینان ندارد و برای همین نمی‌خواهد ریسک کند.

اخبار مرتبط: