به‌نقل از یک منبع آگاه خبری، وزن گلکسی اس ۲۴ اولترا به‌دلیل بهره‌مندی از فریم تیتانیومی سبک‌تر از گلکسی اس ۲۳ اولترا می‌‌شود.

اواسط بهمن‌ماه سال گذشته سری گلکسی اس ۲۳ معرفی شد و هریک از نسخه‌های آن شامل قابلیت‌های منحصر‌به‌فردی بودند، اما بهترین و به‌روزترین مدل آن یعنی گلکسی اس ۲۳ اولترا تمامی ویژگی‌های یک پرچمدار واقعی را دارا بود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سنسور واید ۲۰۰ مگاپیکسلی و وزنی سبک اشاره کرد. باوجوداین، اکنون شاهد اخبار و شایعات جدیدی درباره نسخه گلکسی اس ۲۴ اولترا هستیم که تایید می‌کنند این مدل به‌دلیل استفاده از فریم تیتانیومی وزن کمتری خواهد داشت.

براساس سیاست‌های غول کره‌ای، انتظار می‌رود سری گلکسی اس ۲۴ به‌خصوص نسخه اولترا با پیشرفت‌های چشمگیری در بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مانند صفحه‌نمایش روشن‌تر، سنسور تله‌فوتو با قابلیت زوم بیشتر و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ همراه شود. همچنین، ازنظر طراحی افشاگری‌های نشان می‌دهد این گوشی از فریم تیتانیومی برخوردار می‌شود که به‌دلیل چگالی کمتر از فلز آلومینومی وزن سبک‌تری را به‌ارمغان می‌آورد. بااین‌حال، یک افشاگر معروف توییتری بیان کرد حتی باوجود فلز تیتانیوم در گلکسی اس ۲۴ اولترا وزن این پرچمدار سبک‌تر نمی‌شود.

به‌نقل از آیس یونیورس، افشاگر توییتری، گلکسی اس ۲۴ اولترا حدود ۲۳۳ گرم وزن خواهد داشت که تنها یک گرم سبک‌تر از نسل گذشته با فریم آلومینومی آرمور خواهد بود. اما به‌دلیل استفاده از به‌کارگیری فریم تیتانیومی که از ساختار سخت و متراکم‌تری برخوردار است این گوشی بسیار مقاوم‌تر دربرابر ضربه و سقوط‌های ناگهانی می‌شود. ازنظر زبان طراحی، سری گلکسی اس ۲۴ با نسل فعلی تفاوت چندانی نخواهد داشت و از محافظه شیشه‌ای گوریلا گلس برای محافظت از پنل پشت و نمایشگر استفاده می‌شود؛ همچنین دستگاه به استاندارد IP68 مجهز می‌شود که مقاومت بالایی مقابل آب و گرد‌و‌غبار دارد.

براساس اخبار و شایعات، گلکسی اس ۲۴ اولترا از صفحه‌نمایش ۶.۸ اینچی داینامیک امولد ۲X با رزولوشن 1440×۳۰۸۸ پیکسل و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی بهره‌مند می‌شود. سیستم دوربین دستگاه از همان سنسور‌های نسل فعلی برخوردا می‌شود که شامل سنسور واید ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل HP2 سامسونگ، سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسلی، سنسور تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۳ برابری اپتیکال و سنسور ۱۰ مگاپیکسلی تله‌‌فوتو پریسکوپ با قابلیت زوم ۱۰ برابری اپتیکال می‌شود.

علاوه‌براین، گلکسی اس ۲۴ اولترا با تراشه ده هسته‌ای اگزینوس ۲۴۰۰ برای بازارهای منتخب و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ عرضه می‌شود. هردو این پردازنده‌ها برپایه معماری ۴ نانومتری ساخته می‌شود که عملکرد بسیار بالا را تضمین می‌کنند. براساس گزارشی از سامسونگ، احتمالا گلکسی اس ۲۴ اولترا با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای بازار ایالات محتده باشد و سایر کشور‌ها از تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ بهره‌مند شود. همچنین گوشی یادشده برای تامین انرژی به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی متکی می‌شود و از شارژ سریع سیمی ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

اخبار مرتبط: