یک گزارش جدید نشان می‌دهد سامسونگ برای تولید نسخه گلکسی S24 اولترا از حداکثر حافظه رم ۱۲ گیگابایتی استفاده کند که درمقایسه‌با نسل فعلی تفاوتی ندارد و می‌تواند عملکرد دستگاه را به‌دلیل پشتیبانی از هوش مصنوعی با مشکل مواجه کند.

همان‌طورکه می‌دانید، کمپانی سامسونگ به‌تولید گوشی‌های هوشمند پرچمدار و میان‌رده شهرت دارد که با قابلیت‌ها سخت‌افزاری و سیستم دوربین قدرت‌مندشان شناخته می‌شوند. طی سال‌های گذشته، غول فناوری کره‌ای تلاش بسیار کرد از بهترین سنسورهای دوربین استفاده کند تا تجربه کاربری با بهبود چشمگیری روبه‌رو شود و میزان فروش گوشی‌های سری گلکسی S درمقایسه‌با پرچمداران اپل آیفون بیشتر شود. باوجوداین، سامسونگ همواره در افزایش حافظه رم خساست به‌خرج می‌دهد که هنوز دلیل مشخصی برای آن وجود ندارد.

توییت Ice Universe درباره حافظه رم گلکسی S24 اولترا

طبق سنت‌ سال‌های اخیر، سامسونگ قصد دارد برای تولید گلکسی S24 اولترا از حافظه رم ۱۲ گیگابایتی استفاده کند که درمقایسه‌با سه نسل گذشته تفاوتی ندارد؛ باید یادآور شویم نقطه اوج غول کره‌ای در معرفی نسخه گلکسی اس ۲۰ اولترا بود که از حافظه رم ۱۶ گیگابایتی استفاده شد، اما پس‌ازآن مدیران این مجموعه عظیم تصمیم گرفتند بدون هیچ‌ دلیل موجهی مقدار حافظه را برای نسل‌های بعدی کمتر کنند. درحال‌حاضر، گلکسی S24 Ultra نیز از این قاعده مستثنی نیست و از حافظه‌ رم قبلی با فناوری مشابه استفاده خواهد شد؛ همچنین، اطلاعات ما دراین‌زمینه ازطریق یک افشاگر معروف چینی در شبکه اجتماعی توییتر X به‌دست‌آمده که سابقه خوبی در افشای اطلاعاتی از اپل و سامسونگ دارد.

براساس آخرین گزارش‌ها، کمپانی‌‌های بزرگ چینی برای تولید پرچمداران جدید از حافظه رم ۲۴ گیگابایتی استفاده می‌کند و رقابت بین‌ آن‌ها به‌شدت سریع و تنگاتنگ دنبال می‌شود. به‌عنوان‌مثال، ردمی K70 Pro و OnePlus 12 قرار است از حداکثر ۲۴ گیگابایت حافظه رم برخوردار شوند که برای بهبود سرعت و انسجام دستگاه فوق‌العاده محسوب می‌شود؛ همچنین، فناوری هوش مصنوعی راهش را به دنیای گوشی‌های هوشمند باز کرده و برای پردازش‌های سنگین هوش مصنوعی بخش زیادی از حافظه توسط مولد اشغال می‌شود.

مشخصات فنی گلکسی S24 اولترا

افشاگر معروف چینی، Ice Universe، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X اعلام کرد سامسونگ قصدی برای افزایش میزان حافظه داخلی ندارد؛ بنابراین، احتمال دارد درتاریخ ۱۷ ژانویه مصادف‌با بیست‌وهفتم دی‌ماه شاهد رونمایی از گلکسی اس ۲۴ پلاس و گلکسی اس ۲۴ اولترا با حافظه رم حداقلی ۸ گیگابایتی و حداکثر رم ۱۲ گیگابایتی باشیم. ازسوی‌دیگر، باید گفت ظرفیت حافظه رم یا حتی حافظه داخلی در پرچمداران قابل‌افزایش نیست که نکته‌ای منفی برای آن‌ها محسوب می‌شود. بااین‌حال، اخبار نشان می‌دهد بالاخره پس‌از سال‌ها، ظرفیت حافظه رم گلکسی اس ۲۴ پلاس افزایش می‌یابد.

مشخصات سخت‌افزاری نشان می‌دهد گلکسی اس ۲۳ پلاس به ۸ گیگابایت حافظه رم محدود بود، اما جانشین آن به‌زودی این محدودیت را از میان برمی‌دارد و به ۱۲ گیگابایت حافظه رم می‌‌رسد که برای مدل میانی بسیار خوب خواهد بود؛ البته باید اشاره کرد این افزایش ظرفیت حافظه رم باعث می‌شود قیمت دستگاه افزایش پیدا کند که آن‌قدرها برای کاربران چشمگیر نخواهد بود. ازطرف‌دیگر، گلکسی اس ۲۴ اولترا به‌دلیل یکسانی با نسل فعلی احتمالا نتواند کاربران را مجاب به ارتقا دستگاه کند؛ به‌خصوص در شرایط کنونی که شنیده می‌شود سنسور تله‌فوتو پریسکوپ نیز از زوم ۵ برابری به‌جای زوم ۱۰ برابری پشتیبانی خواهد کرد.

ظرفیت حافظه رم گلکسی S24 اولترا

برخی کارشناسان براین‌باورند سامسونگ باید از یک حافظه رم ۱۶ گیگابایتی برای گلکسی S24 اولترا استفاده می‌کرد و به‌جای آن برچسب قیمتی پایه آن را افزایش می‌داد، چراکه کاربران گوشی‌های پرچمدار از پرداخت هزینه‌های اضافی و دسترسی به قابلیت‌های بیشتر ترسی ندارند. علاوه‌براین، باید خاطرنشان کنیم مدل زبان بزرگ هوش مصنوعی تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و مولد هوش مصنوعی Samsung Gauss می‌تواند بخشی عظیمی از حافظه را اشغال کند؛ بنابراین، رونمایی از گلکسی S24 اولترا با حافظه ۱۲ گیگابایتی کمی عجیب و دور از ذهن به‌نظر می‌رسید.

اخبار مرتبط: