باتری گلکسی اس ۲۴ اولترا و پلاس از تکنولوژی خودرو‌های الکتریکی استفاده می‌کند و احتمالا از شارژ ۶۵ واتی بهره خواهد برد.

سامسونگ سال ۲۰۱۹ با عرضه گلکسی نوت ۱۰+ اولین دستگاه با پشتیبانی از شارژ ۴۵ واتی خود را منتشر کرد، اما پس از آن نه تنها سرعت شارژ بالاتر را عرضه نکرد، بلکه شارژ ۴۵ واتی هم در برخی از سری‌ها به صورت محدود تعبیه شد. به نظر می‌رسد به زودی با عرضه باتری فشرده با استفاده از فناوری خودرو‌های الکتریکی این مسئله دستخوش تغییر شود.

بر اساس گزارش صفحه توییتر RGCloudS، سامسونگ از باتری فشرده در گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ اولترا و گلکسی اس ۲۴ پلاس استفاده خواهد کرد. البته این مسئله به تامین قطعات هم بستگی دارد. در حال حاضر سامسونگ در کشور چین به آزمایش این باتری‌ها می‌پردازد، زیرا هنوز در چئونان کره جنوبی تجهیزات لازم وجود ندارد و اگر تامین مواد اولیه با مشکل مواجه شود، ممکن است گلکسی اس ۲۴ اولترا اولین پرچمدار سامسونگ با پشتیبانی از شارژ ۶۵ واتی نباشد.

شارژ ۶۵ واتی گلکسی اس ۲۴ اولترا

یکی از مزایای استفاده از «باتری فشرده» سرعت شارژ بالاتر است، همچنین احتمال باد کردن و خراب شدن باتری‌های لیتیوم یونی وجود داشت، اما این مشکل با استفاده از تکنولوژی باتری فشرده حل می‌شود. Galaxy S24 Ultra از شارژ ۶۵ واتی استفاده خواهد کرد. هر دو گوشی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برند، اما مدل اولترا علاوه بر آن به لطف سیستم خنک کننده از سرعت شارژ بالاتری برخوردار است.

ممکن است به دلیل کمبود فضا، امسال هم گوشی کوچک‌تر گلکسی اس ۲۴ به شارژ ۲۵ واتی مجهز شود. پس از رواج یافتن باتری فشرده احتمالا در گلکسی رد فلیپ و فولد ۶ هم از این باتری‌ها استفاده می‌شود. همچنین احتمالا سری آیفون ۱۵ اپل از این تکنولوژی بهره می‌برد.

اخبار مرتبط: