کمپانی سامسونگ برای ایجاد رقابت با سری آيفون ۱۵ قصد دارد تولید سری گلکسی اس ۲۴ را از ماه آینده شروع کرده و در تاریخ ژانویه ۲۰۲۴ مصادف با اوسط بهمن‌ماه سال‌جاری روانه برای ورود به بازار جهانی عرضه کند.

تقریبا هشت‌ماه از عرضه سری پرچمدار گلکسی اس ۲۳ می‌گذرد و کاربران هنوز هم از آن استقبال گرمی می‌کنند؛ نسخه گلکسی اس ۲۳ اولترا به‌دلیل معرفی سنسور واید ۲۰۰ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو پریسکوپ با قابلیت زوم ۱۰ برابری به‌شدت مورد توجه علاقه‌مندان به حوزه فناوری قرار گرفت و مقاله‌های متعددی درباره نحوه کارایی سیستم آن در شبکه‌های اجتماعی یا خبرگزاری‌ها نوشته شد. اکنون به تاریخ معرفی سری گلکسی اس ۲۴ نزدیک می‌شویم و غول فناوری کره‌ای قصد دارد برای ایجاد رقابت با اپل یک ماه زودتر از موعد همیشگی پرچمدارانش را در بازار جهانی عرضه کند.

طراحی سری گلکسی اس ۲۴

براساس آخرین گزارش‌ها، کمپانی سامسونگ با اتخاذ یک سیاست استراتژیک تاریخ عرضه سری گلکسی اس ۲۴ را از اسفند یا فروردین‌ماه به بهمن‌ تغییر داده تا بتواند با سری آیفون ۱۵ که چندی پیش معرفی شد به‌رقابت بپردازد. شایعات تایید می‌کنند خط تولید سری گلکسی اس ۲۴ از ماه آینده فعالیتش را آغاز می‌کند تا در زمان عرضه با کمبود مواجه نشود. درحال‌حاضر، اطلاعات زیادی درباره نسل آینده پرچمداران سری S دردست نیست؛ بااین‌حال، می‌دانیم سامسونگ قصد دارد زوم ۱۰ برابری نسخه اولترا را با زوم ۵ برابری جایگزین کند یا صفحه‌نمایش آن را به‌صورت تخت بسازد.

گزارش‌ها توسط یکی از افشاگران نام‌آشنای حوزه فناوری منتشر شده که درگذشته نه‌چندان دور اطلاعات مهمی را دراختیار ما و کاربران قرار داده است. به‌باور کارشناسان و متخصصان، سری گلکسی اس ۲۴ از مشخصات سخت‌افزاری پیشرفته و جدید با ظاهری نسبتا مشابه با نسل فعلی معرفی خواهند شد؛ اکنون گمانه‌زنی‌ها نشان می‌دهد تنها هدف سامسونگ برای معرفی زود هنگام ایجاد رقابت با سری آیفون ۱۵ است که از مشخصات سخت‌‌افزاری غیرقابل‌تصوری پشتیبانی می‌کنند. ازسوی‌دیگر، کاهش رونق اقتصادی و فروش گوشی‌های هوشمند از دیگر عوامل مهم برای تغییر برنامه‌های سامسونگ به‌شمار می‌رود، چراکه نباید اجازه دهد کاربران برای خرید گوشی‌های سایر شرکت‌ها اقدام کنند.

مشخصات فنی گلکسی اس ۲۴ اولترا

علاوه‌براین، عامل مهم دیگر، میزان فروش و نارضایتی کاربران از گوشی‌های تاشدنی گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ است که نمی‌تواند انتظارات را برای مصرف‌کنندگان برآورده کند. البته باید اشاره کرد میزان فروش این نسل از تاشوها درمقایسه‌با نسل قبلی در زمان‌بندی مشابه بسیار بیشتر بوده، اما به‌نظر می‌رسد پاسخگوی خواسته‌های غول کره‌ای نیست. برهمین‌اساس، منطق سامسونگ می‌گوید سری گلکسی اس ۲۴ برای سودآوری و رقابت همیشگی با اپل زودتر زمان موعود معرفی و عرضه شود.

درحال‌حاضر به ماه اکتبر نزدیک می‌شویم و قرار است در این ماه خط تولید سری گلکسی اس ۲۴ شروع به‌فعالیت کند؛ بنابراین انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده جزئیات و اطلاعات بسیاری بیشتری از مشخصات سخت‌افزاری و طراحی سری پرچمدار سامسونگ به‌دست ما برسد. پیش از معرفی سری آیفون ۱۵، با هیجان زیادی منتظر شروع مراسم واندرلاست و آيفون‌های نسل جدید بودیم، اما اکنون بیشتر از هرچیز دیگری به گلکسی اس ۲۴ و نسخه اولترا فکر می‌کنیم که چگونه می‌خواهد با آيفون ۱۵ پرو مکس رقابت کند. آیا سامسونگ می‌تواند دستگاه با مشخصات فنی نسخه‌های پرو اپل تولید کند؛ برای رسیدن به‌پاسخ این سوال باید چند ماهی منتظر بمانیم.

اخبار مرتبط: