گلکسی S24 به لطف رابط کاربری One UI 6.1، اولین گوشی‌ سامسونگ به‌شمار می‌رود که از قابلیت Quick Share و Ultra HDR جدید بهره می‌برد.

سامسونگ چهارشنبه شب گذشته از گوشی‌های سری گلکسی‌ S24 رونمایی کرد. گلکسی S24، گلکسی +S24 و گلکسی S24 اولترا اولین گوشی‌هایی هستند که رابط کاربری One UI 6.1 را به‌صورت پیش‌فرض اجرا می‌کنند و می‌توانند به‌عنوان وب‌کم برای تبلت‌های سامسونگ استفاده شوند. همچنین نرم‌افزار جدید، سری گلکسی S24 را به اولین گوشی‌های دارای Quick Share و Ultra HDR تبدیل می‌کند.

چندی پیش گفته می‌شد که گوگل احتمالا Nearby Share را در Quick Share سامسونگ ادغام کند و این مسئله به تازگی رسمی شد. اکنون به لطف این به‌روزرسانی کاربران به امکانات بیشتری در Quick Share دسترسی دارند. Nearby Share، علیرغم اینکه روی همه گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های اندرویدی کار می‌کرد، اما درمقایسه‌با سایر سیستم‌های اشتراک‌گذاری فایل، کند بود. از طرفی Quick Share بسیار سریع بود، اما امکان استفاده از آن برای گوشی‌های غیرسامسونگ وجود نداشت. ولی حالا با یک سیستم واحد و سریع روبه‌رو هستیم که در تمامی گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی پشتیبانی می‌شود.

Quick-Share

سامسونگ در رویداد گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ از ویژگی Super HDR هم رونمایی کرد که قابلیت پیش‌نمایش، عکس‌برداری، مشاهده، ویرایش و آپلود تصاویر HDR را در سری گلکسی S24 به ارمغان می‌آورد. گزارش‌ها حاکی از آن است که سامسونگ از فرمت Ultra HDR گوگل برای ویژگی Super HDR استفاده می‌کند؛ این یعنی تصاویر و ویدیوهایی که با استفاده از Galaxy S24 در Super HDR گرفته شده‌اند، با Google Messages و Google Photos کار خواهند کرد. سایر برنامه‌ها نیز با ادغام Ultra HDR گوگل در آینده، از این قابلیت بهره‌مند خواهند ‌‌شد.

درانتها یادآوری می‌شود شرکت کره‌ای برای ادغام ویژگی Super HDR و سایر ویژگی‌های پیشرفته دوربین، مانند حالت شب، کاهش نویز چند فریم و تثبیت‌کننده ویدیو با اینستاگرام، اسنپ چت و سایر شبکه‌های اجتماعی همکاری می‌کند.

اخبار مرتبط: