گوگل با عرضه برنامه بتا Nearby Share برای ویندوز، انتقال فایل‌ها را بین گوشی و رایانه‌ها آسان‌تر کرده است. این ویژگی در مراسم CES ۲۰۲۲ وعده داده شده بود و اکنون برای دانلود در دسترس است. برای استفاده از آن، رایانه شما باید نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ و بالاتر را پشتیبانی کند.

برای اینکه این ویژگی فعال شود، ابتدا باید وای‌فای گوشی و بلوتوث رایانه خود را روشن کنید. سپس در قسمت تنظیمات، می‌توانید انتخاب کنید چه کسی دستگاه شما را ببیند و فایل ارسال کند. همچنین می‌توانید رایانه خود را برای همه افراد، مخاطبین یا فقط دستگاه‌های خود قابل مشاهده کنید.

برای ارسال فایل‌ها از رایانه خود به گوشی اندرویدی، نام گوشی را برنامه پیدا کنید و روی آن‌ها کلیک راست کرده و گزینه Nearby Share را انتخاب کنید. اگر هر دو دستگاه به یک حساب گوگل وارد شده باشند انتقال به طور خودکار انجام می‌شود. همچنین هر دو دستگاه باید حداکثر در فاصله نیم متری از یکدیگر قرار داشته باشند.

انتقال اطلاعات با استفاده از nearby share از اندروید به ویندوز

گوگل Nearby Share را برای ایالات متحده و اکثر کشورهای جهان منتشر کرده است. برنامه بتا در حال حاضر فقط با گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی کار می‌کند. اما، این شرکت قصد دارد سازگاری خود را در سراسر اکوسیستم گسترش دهد.

علاوه بر این، برنامه Nearby Share در ویندوز به شما اجازه می‌دهد اتصال اینترنت را بین گوشی و رایانه خود فعال کنید. این بدان معنی است که می‌توانید از اتصال داده‌ها برای دسترسی به اینترنت بدون نیاز به وای فای مجزا استفاده کنید. این ویژگی در صورتی مفید است که در منطقه‌ای با اینترنت محدود هستید یا در صورت نیاز به کار با رایانه خود در حال حرکت هستید.

نظر شما درباره برنامه Nearby Share چیست؟ آیا این برنامه از موفقیت چشم‌گیری برخوردار خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: جنجال بر سر ویژگی جعلی اسپیس زوم