به‌نقل از یک منبع آگاه خبری، گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S24 با پشتیبانی از استاندارد نمایشی Ultra HDR می‌توانند به بهبود کیفیت محتوای HDR و نحوه تعامل کاربران کمک بزرگی کنند.

اگر از نسخه بتا اندروید ۱۴ استفاده کرده باشید می‌دانید که این سیستم‌‌عامل قرار است از استاندارد Ultra HDR پشتیبانی کند؛ طبق اطلاعات به‌دست‌آمده، این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌ها و ویدئوهای HDR با کیفیت بالا را به‌جای SDR ثبت کنند. ازآن‌زمان، قابلیت‌های موردبحث برای گوشی‌های پرچمدار سری پیکسل ۸ منتشر شده و کاربران این دستگاه‌ها می‌تواند به‌صورت ویژه از آن بهره‌مند شوند؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از استاندارد Ultra HDR و سری گلکسی S24 می‌پردازیم.

براساس آخرین گزارش از افشاگر محبوب توییتری، Ice Universe، سامسونگ قصد دارد از قابلیت Ultra HDR برای سری گلکسی S24 به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی نرم‌افزاری رابط کاربری One UI 6.0 تا پایان سال‌جاری میلادی رونمایی کند. همچنین، باتوجه‌به افشاگری‌های گذشته، استاندارد Ultra HDR و سطح روشنایی ۲۵۰۰ نیتی می‌تواند نحوه تعامل کاربران را با گوشی‌های پرچمدار سری S بهبود بخشد و سامسونگ را در میدان رقابت با سایر غول‌های فناوری نگه دارد.

باید اعتراف کرد معرفی استاندارد Ultra HDR برای سری گلکسی S24 فوق‌العاده به‌شمار می‌رود، اما هنوز مطمئن نیستیم این فناوری برای نسخه‌های قدیمی‌تر سری گلکسی S یا سایر نسل‌ها عرضه خواهد شد یا تنها به جدیدترین نسل محدود می‌شود. باتوجه‌به ارائه آن در آپدیت نرم‌افزاری رابط کاربری One UI 6.0 می‌توان گفت سامسونگ قادر است آن را برای سایر نسل‌ها بهینه‌سازی کند، اما تاکنون در نسخه‌های بتا منتشر شده چیزی از آن دیده نشده است، اما این احتمال وجود دارد در نسخه‌های بعدی بتا ظاهر شود.

گلکسی S24 از استاندارد Ultra HDR پشتیبانی می‌کند

به‌نظر می‌رسد اعمال محدودیت برای معرفی یک استاندارد بسیار کاربردی مانند Ultra HDR تنها برای یک نسل می‌تواند با واکنش منفی کاربران در شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت رسمی سامسونگ شود؛ بنابراین بهترین راه برای این غول فناوری کره‌ای ارائه پشتیبانی هم‌زمان حداقل برای چندین نسل از پرچمداران و همچنین گوشی‌های تاشو محبوب سری گلکسی زد فولد و زد فلیپ خواهد بود، چراکه از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند و کاربران این دستگاه‌ها انتظار دارند که شرکت سازنده تا چندین سال بهترین پشتیبانی را ارائه دهد.

بااین‌حال، باید اشاره کنیم هرچه باشد پشتیبانی از یک استاندارد و فناوری بسیار پیشرفته برای گوشی‌های هوشمند سامسونگ شگفت‌انگیز محسوب می‌شود. درحال‌حاضر، هیچ‌چیز در مرحله نهایی قرار ندارد و ما باید دراین برهه‌زمانی منتظر تایید رسمی ازسوی سامسونگ باشیم تا بتوانیم با قطعیت کامل درباره مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S24 یا حتی آپدیت‌های نسل‌های قدیمی‌تر صحبت کنیم. یادآوری می‌شود درصورت انتشار هرگونه اخبار تازه دراین‌زمینه آن را در سریع‌ترین زمان ممکن با شما به‌اشتراک می‌گذاریم.

اخبار مرتبط: