سامسونگ قابلیت جذابی را برای گیمرهایی که از گوشی‌های سری Galaxy S23 استفاده می‌کنند در نظر گرفته است. شارژر هر سه مدل گلکسی S23 امکان کار با برق مستقیم بدون نیاز به شارژ کردن باتری را دارد تا از این طریق مانع داغ کردن بیش از اندازه گوشی شود. این قابلیت که برای اولین بار توسط کانال یوتیوبی NL Tech در مالزی کشف شد، به کاربران سری گلکسی S23 اجازه می‌دهد که در هنگام متصل بودن گوشی به کابل USB، از شارژ شدن باتری جلوگیری کنند.

شما می‌توانید تنظیمات مربوط به این ویژگی جدید را در منو Game Booster پیدا کنید. زمانی که وارد این منو می‌شوید، متن زیر را مشاهده خواهید کرد: "برای جلوگیری از داغ کردن گوشی در هنگام اتصال به شارژر USB، در حالتی که باتری بالای 20درصد انرژی دارد، فرآیند شارژ گیری را متوقف کنید."

با استفاده از این ویژگی می‌توانید مدار باتری گوشی را دور بزنید و دستگاه را به برق مستقیم وصل کنید. به این ترتیب وقتی از گوشی در هنگام شارژ استفاده می‌کنید، دستگاه داغ نمی‌کند. این کار همچنین برای فرآیند شارژ دهی هم بهتر است و طول عمر باتری دستگاه را بالاتر می‌برد. در ویدئو منتشر شده نشان داده می‌شود که در هنگام روشن بودن این قابلیت، مصرف برق گوشی در هنگام گیمینگ از 17 وات به تقریبا 6 وات کاهش پیدا می‌کند. البته این قابلیت تنها در زمان استفاده از یک شارژر USB PD قابل دسترسی است.

استفاده از برق مستقیم در سامسونگ گلکسی سری S23

به نظر نمی‌رسد که این قابلیت هنوز شکل عمومی پیدا کرده باشد، چراکه ما آن را حتی بعد از به‌روز‌رسانی برنامه‌ Game Booster هم در گوشی S23 اولترا خود مشاهده نکردیم! بنابراین باید منتظر بمانیم تا سامسونگ اطلاعات بیشتری در اختیار ما قرار دهد.

این قابلیت بیشتر مناسب گیمرهای حرفه‌ای است. کسانی که به صورت مداوم، استفاده‌های سنگین از گوشی خود دارند و قدرت عملکرد دستگاهشان همیشه باید در بهترین حالت باشد. پیش از این کار کردن با گوشی در هنگام اتصال به کابل شارژر باعث داغ کردن دستگاه می‌شد. اتفاقی که می‌توانست به مدارهای داخلی آسیب بزند و طول عمر دستگاه را پایین بیاورد.

اما دور زدن مدار باتری این مشکل را حل کرده، تا علاوه بر محافظت بیشتر از گوشی، مانع کاهش قدرت پردازش آن در هنگام شارژ گیری شود. ممکن است این قابلیت برای بیشتر کاربران چندان هم جالب توجه نباشد. چراکه در این حالت حتی اگر گوشی را برای چندین ساعت به کابل شارژ متصل کنید، در نهایت می‌بینید که درصد باتری آن هیچ تغییری نکرده است.

سامسونگ هرگز به صورت رسمی اشاره‌ای به این ویژگی جدید نکرده است. به همین خاطر معلوم نیست که آیا قصد دارد آن را در سایر گوشی‌های خود نیز پیاده‌سازی کند یا نه. هرچند اگر قرار باشد قابلیت "دور زدن باتری" به سایر دستگاه‌های سامسونگ راه پیدا کند، مطمئنا این اتفاق قبل از ارائه به‌روز‌رسانی One UI 5.1 یا عرضه گوشی‌ Galaxy Z Fold 5 رخ نخواهد داد.

خبر مرتبط:‌ آپدیت اندروید گلکسی S23 خودکار نیست!