طبق اطلاعات فاش شده، سری گوشی‌های S23 که شامل Galaxy S23+ ،‌Galaxy S23 و Galaxy S23 Ultra است با حداقل حافظه داخلی 256 گیگابایت عرضه می‌شوند. این به این معناست که نسخه 128 گیگابایت سری گلکسی S23 تولید نخواهد شد. ظاهراً سری گلکسی S23 که قرار است در ماه فوریه عرضه شود، در مدل S23 اولترا مدل 1 ترابایت خواهد داشت. گاهی اوقات این تغییرات کوچک بین نسل‌های گوشی‌های هوشمند باعث خوشحالی طرفداران می‌شود.

از این‌رو احتمالاً این خبر جدید که توسط یک منبع آگاه به نام Ahmed Qwaider منتشر شده، بسیاری از افرادی که قصد دارند در آینده نزدیک یک سامسونگ گلکسی S23 بخرند را خوشحال می‌کند. به نظر می‌رسد که این غول فناوری کره جنوبی تصمیم گرفته است که حداقل میزان فضای ذخیره‌سازی موجود روی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود را افزایش دهد. یعنی از گزینه 128 گیگابایتی برای سری گلکسی اس 22 به 256 گیگابایت برای سری گلکسی اس 23، افزایش خواهیم داشت. Qwaider همچنین گزینه‌های ذخیره‌سازی هرکدام از دستگاه‌های سری Galaxy S23 را به‌صورت جداگانه بررسی می‌کند.

با توجه به گفته‌های او نسخه‌های Galaxy S23 معمولی و +Galaxy S23 هرکدام در حال حاضر تنها در یک نسخه با حافظه دائمی و موقت 8 گیگابایت + 256 گیگابایت عرضه خواهند شد. این در حالی است که به نظر می‌رسد برای سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا که نسخه پریمیوم سری S23 است سه گزینه حافظه وجود خواهد داشت. یعنی S23 اولترا احتمالا در یه نسخه 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت عرضه خواهد شد. با اینکه قبلا گزارش‌هایی مبنی بر تولید S23 اولترا در نسخه 8 گیگابایت رسیده بود، اما این افشاکننده تنها به وجود 12 گیگابایت رم برای S23 Ultra اشاره می‌کند.

البته این احتمال هم وجود دارد که Qwaider صرفا به گزینه‌های ذخیره‌سازی تایید شده فعلی برای سری گلکسی S23 اشاره کرده باشد. همچنین شاید ترجیح داده باشد تمام گزینه‌های احتمالی را بررسی نکند. البته ارائه یک گوشی هوشمند پرچمدار در سال 2023 با تنها 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، قطعا یک حرکت تجاری هوشمندانه توسط سامسونگ نبود. به همین علت افزایش فضای ذخیره‌سازی به حداقل 256 گیگابایت تنها یکی از تغییرات کوچک اما مهمی است که در گوشی‌های هوشمند گلکسی S23 رخ خواهد داد.

خبر مرتبط: هرآنچه از گوشی های سری گلکسی S23 می‌دانیم