روز گذشته کمپانی سامسونگ از نسخه مقاوم Tactical Edition دو گوشی گلکسی اس ۲۳ و گلکسی XCover 6 Pro برای نظامیان، آتش‌نشان‌ها و سایر افرادی که مشاغل سخت و فیزیکی فعالیت دارند رسما رونمایی کرد.

در اقدامی بی‌سابقه، سامسونگ از دو نسخه بسیار مقاوم گلکسی اس ۲۳ و گلکسی XCover 6 Pro تحت‌عنوان Tactical Edition رونمایی کرد که نشان می‌دهد این کمپانی کره‌ای قصد دارد وارد دنیای گوشی‌های بسیار مستحکم شود. همان‌طور که از پسوند این دستگاه‌ها پیداست برای نظامیان، آتش‌نشان‌هاو سایر شغل‌های فیزیکی طراحی شده تا هنگام کار گوشی‌شان کمترین آسیب را ببیند.

طراحی و مشخصات سخت‌افزاری گلکسی اس ۲۳ Tactical Edition نشان می‌دهد با نسخه استاندارد تفاوتی ندارد. این گوشی از یک صفحه‌نمایش داینامیک امولد با پشتیبانی از فناوری Vision Booster بهره می‌برد که به کیفیت نور و رنگ‌های نمایشگر کمک می‌کند. همچنین، برای استقامت دستگاه با یک لایه سخت پوشانیده شده تا درصورت برخورد اجسام سخت یا سقوط از ارتقاع آسیبی به بدنه گلکسی اس ۲۳ وارد نشود. ازسوی‌دیگر، گلکسی XCover 6 Pro از صفحه نمایش ۶.۶ اینچی بهره می‌برد و با محافظ سختی که پوشیده است می‌تواند برای محیط‌های کاری فیزیکی مورد استفاده قرار بگیرد.

نسخه Tactical Edition گوشی گلکسی XCover 6 pro معرفی شد

علاوه‌براین، گلکسی اس ۲۳ Tactical Edition از حالت Stealth پشتیبانی می‌کند که می‌تواند تمام شبکه‌ها را روی دستگاه قطع کند مورد ردیابی قرار نگیرد. ازسوی‌دیگر، از فناوری e911 نیز بهره می‌برد که کاربران قادر هستند با استفاده از آن با دوستان، خانواده از یک کشور دیگر تماس بگیرند. از دیگر قابلیت‌های ویژه این گوشی برخورداری از Hypervisor Device Manager است که امنیت بیشتری را درمقایسه‌با Samsung Knox برای مصرف کنندگان فراهم می‌کند.

نسخه Tactical Edition قابلیت اتصال به شبکه FirstNet دارد که مرجعی مستقل در اداره مخابرات آمریکا به‌شمار می‌رود و برای ارسال پیام یا تماس‌های فوری برای نجات جان افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همچنین، یک ویژگی به‌نام Covert Lock در این گوشی هوشمند جان سخت وجود دارد که از انتشار سیگنال‌ فرکانس‌های رادیویی را می‌گیرد. از دیگر قابلیت‌های کاربردی می‌توانیم به Samsung Dex، فیلترشکن، قابلیت ضبط تماس، باتری با ظرفیت بالا و شارژ فوق سریع اشاره کنیم.

قابلیت‌های گلکسی اس ۲۳ Tactical Edition

دربخش سخت‌افزاری داخلی، گلکسی اس ۲۳ Tactical Edition از تراشه ۶۴ بیتی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای گلکسی بهره می‌برد که عملکرد آن را در نسخه گلکسی اس ۲۳ اولترا شاهد هستیم. ازطرف‌دیگر، گلکسی XCover 6 Pro از تراشه میا‌ن‌رده ۶۵۴ بیتی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کند که توان پردازشی نسبتا خوبی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. اما افرادی که نیاز به اجرای چندین برنامه به‌صورت هم‌زمان در پس‌زمینه دارند باید از گلکسی اس ۲۳ Tactical Edition استفاده کنند. علاوه‌براین، برای عملکرد یکپارچه به ۱۲ گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه داخلی مجهز می‌شوند تا قابلیت ذخیره‌سازی اسناد و پوشه‌های کاری با حجم بالا امکان‌پذیر باشد.

هما‌ن‌طور که گفتیم نسخه Tactical Edition گلکسی اس ۲۳ و گلکسی XCover 6 Pro دارای مقاوت خوبی در برابر سقوط از ارتفاع دارند و از گواهی MIL-STD-810H پشتیبانی می‌کنند. همچنین، برای مقاوت در برابر گردوغبار و آب از استاندارد IP68 برخوردار هستند که گواهی می‌کند این گوشی‌های هوشمند به‌مدت ۳۰ دقیقه تا ۵ متر درون آب دوام می‌آورند. کمپانی سامسونگ از تاچ اسکرین فوق حساسی برای ساخت نسخه‌ Tactical Edition گلکسی اس ۲۳ و گلکسی XCover 6 Pro استفاده کرده که می‌تواند اثرانگشت کاربر به‌راحتی شناسایی کند. دستگاه‌های مذکور از ویژگی‌های نرم‌افزاری فراوانی بهره می‌برد که نسبت‌به نسخه‌های اصلی نیز برتری ویژه‌ای دارند و تجربه کاربری با آن‌ها بسیار روان و لذ‌ت‌بخش خواهد بود.

اخبار مرتبط: