براساس آمار پایگاه اطلاعاتی گوگل پلی کنسول، گوشی هوشمند گلکسی اس ۲۳ FE با دو تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ ساخته خواهد شد.

طی هفته‌های اخیر با اخبار و شایعات گسترده‌ای از گلکسی اس ۲۳ FE روبه‌رو بودیم که نشان می‌دهد به معرفی این دستگاه پرچمدار اقتصادی نزدیک‌تر می‌شویم، اما هنوز به‌طور دقیق از تاریخ معرفی و عرضه گوشی خبر موثقی نداریم. امروز، گلکسی اس ۲۳ FE در فهرست گوگل پلی کنسول مشاهده شد و اطلاعات درباره مشخصات فنی آن در اختیار ما قرار می‌دهد.

همان‌طورکه می‌دانید کمپانی سامسونگ قصد دارد از تراشه انحصاری اگزینوس ۲۲۰۰ برای ساخت گلکسی اس ۲۳ FE استفاده کند، اما شایعات نشان می‌دادند تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نیز برای برخی بازارهای انتخابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. خبر جالب آن است که فهرست گوگل پلی کنسول این شایعات را تایید می‌کند و قرار است هر دو تراشه برای ساخت ین دستگاه به‌کارگرفته شود.

مشخصات فنی گلکسی اس ۲۳ FE

طبق فهرست گوگل پلی کنسول، گوشی هوشمند گلکسی اس ۲۳ FE از حداکثر ۸ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند که برای عملکرد روان و یکپارچه دستگاه کافی خواهد بود. اما این پایگاه اطلاعاتی تایید می‌کند احتمالا شاهد پیکربندی بالاتری نیز باشیم، اما به‌نظر می‌رسد این موضوع به‌حقیقت نمی‌پیوندند و ۸ گیگابایت حافظه رم بالاترین پیکربندی خواهد بود که دردسترس کاربران قرار می‌گیرد، چراکه گلکسی اس ۲۳ اولترا تنها با ۱۲ گیگابایت حافظه رم عرضه شد و غول کره‌ای هیچگاه دستگاه اقتصادی را نزدیک پرچمدارش نمی‌کند.

مشخصان سخت‌افزاری گلکسی اس ۲۳ FE بسیار خوب و قانع‌کننده به‌نظر می‌رسد تا کاربران از خرید یک گوشی پرچمدار اقتصادی با بازه‌قیمتی ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار راضی باشند. برای مثال، این دستگاه از صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی با نرخ به‌روزررسانی ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کند که تجربه کاربری نسخه استاندارد گلکسی اس ۲۳ را به کاربران ارائه می‌دهد. ازسوی‌دیگر، با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی وارد بازار می‌شود که شاید تنها نقطه ضعف این گوشی محسوب شود، اما برای دستگاه‌های اقتصادی امری طبیعی است.

گلکسی اس ۲۳ FE با تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۱

در بخش سیستم دوربین، یک ماژول سه‌گانه دوربین وجود دارد که شامل سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تله‌فوتو می‌شود؛ همچنین برای دوربین سلفی نیز یک سنسور ۱۰ مگاپیکسلی مورد استفاده قرار می‌گیرد که مشخصاتی در حد گلکسی اس ۲۳ اولترا دارد. برای تامین انرژی نیز، از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژ سریع سیمی ۲۵ واتی پشتیبانی می‌شود که می‌تواند ظرف‌ مدت زمان ۴۵ دقیقه از صفر تا صد شارژ شود.

گلکسی اس ۲۳ FE تنها دستگاه «Fan Edition» سامسونگ نخواهد بود و قرار است دو دستگاه دیگر به‌نام‌های گلکسی تب اس ۹ FE و گلکسی بادز FE نیز در سال ۲۰۲۳ معرفی و سپس در بازار جهانی عرضه شود. بنابراین کاربران با بودجه‌های محدودتر می‌توانند از دستگاه‌‌های شبه پرچمدار برخوردار شوند. البته برای نحوه عملکرد و قابلیت‌های ‌این دستگاه زمانی زیادی را صبر کنیم تا ببینیم در بررسی‌های شخصی چه عملکردی دارد و تجربه کاربری با آن‌ها چگونه خواهد بود.

اخبار مرتبط: