مدت زیادی از عرضه آخرین نسخه اف ای سامسونگ گذشته که بالاخره امروز شاهد معرفی گلکسی S23 FE بودیم که قاتل پرچمدار جدید این کمپانی کره‌ای محسوب می‌شود.

آخرین‌بار سامسونگ گلکسی اس 21 اف ای را از این سری معرفی کرد، اما این کمپانی تصمیم گرفت تا نسخه‌ای از دستگاه‌هایش را برای سری اس 22 عرضه نکند. البته هنوز هم نمی‌توان گفت که نسخه ۲۳ سری اف ای ارزش خرید بالایی دارد اما در ادامه به بررسی مشخصات آن می‌پردازیم.

سامسونگ در مراسم معرفی گلکسی S23 FE اعلام کرد که این دستگاه از یک تراشه با معماری 4 نانومتری استفاده می‌کند اما جزئیاتی در مورد نام آن گفته نشد. در هر صورت با توجه به شایعات منتشر شده می‌دانیم که این دستگاه از دو تراشه مختلف استفاده می‌کند و شما با توجه به محل زندگی، نسخه خاصی از آن را دریافت می‌کنید.

نسخه اول که فقط برای آمریکا عرضه می‌شود، از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می‌کند اما متاسفانه سامسونگ برای سایر نقاط جهان از تراشه اگزینوس 2200 استفاده کرده که مشکلاتی در آن وجود دارد. این تراشه در گذشته قلب تپنده سری گلکسی اس 22 بود اما دمای آن در حین استفاده سنگین بالا می‌رفت که منجر به کاهش عملکرد دستگاه می‌شد.

گلکسی S23 FE

در کنار این تراشه از 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده و دیگر خبری از شیار کارت حافظه در دستگاه نیست. یکی از بزرگ‌ترین تغییرات دستگاه در بخش دوربین رخ داده که می‌تواند ارزش خرید آن را بسیار بالا ببرد. حالا در این دستگاه از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی استفاده شده که پیشرفت خوبی نسبت به سنسور 12 مگاپیکسلی قدیمی به شمار می‌رود.

این موضوع به معنای آن نیست که گلکسی اس ۲۳ اف ای می‌‌تواند عملکردی در حد دستگاه‌های سری اس ۲۳ از خود نشان دهد. البته همچنان در دوربین‌های نسخه اف ای از سنسور‌های ضعیفی مثل سنسور 12 مگاپیکسلی برای دوربین اولترا‌واید و سنسور 8 مگاپیکسلی برای دوربین تله‌فوتو استفاده شده است. همچنین رزولوشن دوربین سلفی حالا به 10 مگاپیکسل افت کرده است.

صفحه نمایش نسبت به نسخه اس ۲۱ تغییری نکرده و از یک پنل 6.4 اینچی داینامیک امولد 2X با رزولوشن فول اچ دی و نرخ بروزرسانی 120 هرتزی استفاده شده است. این دستگاه ابعاد بزرگ‌تری نسبت به نسل قبلی خود دارد و وزن آن هم به 209 گرم افزایش یافته است. همچنین بدنه دستگاه از آلومینیوم و شیشه بازیافت شده ساخته شده است.

پشتیبانی این دستگاه تفاوتی با نسل جدید پرچمداران سامسونگ ندارد و طبق اعلام شرکت، گلکسی اس ۲۳ اف ای تا 4 نسل بروزرسانی‌های اندروید را دریافت می‌کند. این دستگاه همچنین از گواهی IP68 برخوردار است و می‌تواند تا عمق 1.5 متر و مدت 30 دقیقه در برابر آب مقاومت کند. ظرفیت باتری آن نسبت به گذشته تغییر نکرده و همان 4500 میلی‌آمپر ساعتی باقی مانده که می‌توانید آن را با توان 25 وات شارژ کنید.

نظر شما در مورد معرفی گلکسی S23 FE چیست؟ آیا این دستگاه می‌تواند با دستگاه‌های خوش قیمت شیائومی رقابت کند؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.