حالا که بهار از راه رسیده و هوا کمی گرم‌تر شده، مردم بیشتر از قبل در محیط‌های بیرونی وقت می‌گذرانند. قرار داشتن زیر نور مستقیم خورشید هم معمولا باعث می‌شود تا دیدن محتوای صفحه‌نمایش گوشی کمی سخت‌تر شود. در این میان سامسونگ قابلیت جالبی به نام Samsung Vision Booster را به برخی از مدل‌های گوشی‌های سری گلکسی خود اضافه کرده که به آنها اجازه می‌دهد تصاویر واضح‌تر و روشن‌تری را در زیر نور خورشید ارائه دهند. قابلیت Vision Booster در سال گذشته با عرضه گوشی‌های سری Galaxy S22 معرفی شد. این قابلیت با استفاده از سنسور نورسنج گوشی، با افزایش نور محیط به صورت اتوماتیک روشنایی صفحه‌نمایش را افزایش می‌دهد.

قابلیت Vision Booster داده‌های مربوط به هیستوگرام (چارت نوری) محتواهای نمایش داده شده روی نمایشگر گوشی را بررسی کرده و دمای رنگی آنها را نیز تحلیل می‌کند. زمانی که گوشی در محیط‌های پرنور قرار می‌گیرد، Vision Booster به صورت خودکار نواحی تیره‌تر تصویر را روشن‌تر می‌کند و تناژ رنگی آنها را نیز تا حد امکان حفظ می‌نماید. با این کار تصاویر با کمترین افت کیفیت، با روشنایی بیشتری نمایش داده می‌شوند.

یکی دیگر کارهایی که این ابزار برای افزایش روشنایی تصویر گوشی انجام می‌دهد، استفاده از حداکثر کنتراست تصویر است. اینکار گرچه باعث می‌شود که مشاهده پذیری و تفکیک رنگی تصاویر واضح‌تر شود، اما ممکن است غنای اصلی رنگ‌ها را نیز دستخوش تغییر کند.

گوشی های گلکسی سامسونگ با قابلیت Vision Booster

به همین خاطر وقتی زیر نور مستقیم آفتاب قرار می‌گیرید و قابلیت Vision Booster را فعال می‌کنید، رنگ‌های نمایش داده شده توسط گوشی ممکن است چندان دقیق نباشند. به گفته سامسونگ، گوشی‌هایی که در فهرست زیر قرار گرفته‌اند همگی از یک نمایشگر OLED استفاده کرده و از قابلیت Vision Booster پشتیبانی می‌کنند. این گوشی‌ها عبارتند از:

  • Galaxy S22
  • Galaxy S22+
  • Galaxy S22 Ultra
  • Galaxy S23
  • Galaxy S23+
  • Galaxy S23 Ultra
  • Galaxy A34 5G
  • Galaxy A54 5G

تمام این گوشی‌ها از حداکثر روشنایی 1000 نیت پشتیبانی می‌کنند. قابلیت Vision Booster روی این گوشی‌ها به صورت اتوماتیک در هنگام قرار گرفتن در محیط‌های پرنور فعال می‌شود. چنانچه یکی از این گوشی‌ها را دارید اما قابلیت تنظیم نور تطبیقی آن به صورت پیش‌فرض فعال نیست، کافی است از منوی تنظیمات به بخش صفحه‌نمایش رفته و گزینه Adaptive Brightness را فعال کنید.

یکی از دیگر از راه‌های فعال‌سازی این قابلیت آن است که انگشت خود را دوبار از بالا به پایین صفحه‌نمایش بکشید تا اسلایدر تنظیم نور صفحه را ببینید. سپس روی گزینه سه‌نقطه کنار اسلایدر ضربه بزنید و دکمه Adaptive brightness را فعال کنید.

خبر مرتبط: