شرکت سامسونگ اعلام کرد پس از عرضه سری گلکسی S24 و بهینه‌سازی Galaxy AI، هوش مصنوعی در سری گلکسی S23 (شامل نسخه FE)، سری تب S9 و گلکسی زد فولد و فلیپ ۵ عرضه می‌شود.

یکی از مهم‌ترین اتفاقات در مراسم گلکسی آنپکد ۲۰۲۴، رونمایی از هوش مصنوعی Galaxy AI است. شرکت سامسونگ با عرضه این هوش مصنوعی ثابت کرد که نه‌تنها در ساخت سخت‌افزار و توسعه نرم‌افزار، بلکه در ارائه هوش مصنوعی هم توان بالایی دارد. در زمان رونمایی، غول کره‌ای اعلام کرد قابلیت‌های هوش مصنوعی به دستگاه‌های قدیمی‌تر هم اضافه می‌شوند و همه را شگفت‌زده کرد، اما اکنون گزارشی نشان می‌دهد این مسئله در عمل فقط شامل دستگاه‌های ۲۰۲۳ می‌شود.

اطلاعات جدید منتشر شده تصویر امیدوار کننده‌ای از آینده Galaxy AI در دستگاه‌های قدیمی سامسونگ نشان می‌دهد. سری گلکسی S24 در حال حاضر مملو از ویژگی‌های هوش مصنوعی است و سامسونگ این فناوری را در دستگاه‌های قدیمی‌تر عرضه خواهد کرد. تاکنون، مشخص شده که سری گلکسی S23 شامل نسخه‌های پرچمدار و نسخه FE، سری Tab S9 و گلکسی زد فولد و فلیپ ۵ به ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید مجهز خواهند شد. سامسونگ اکنون تأیید کرده است که هوش مصنوعی Galaxy AI به هیچ دستگاهی که قبل از سال 2023 عرضه شده است ارائه نخواهد شد و حتی پرچمدار ۲ نسل قبل، یعنی سری گلکسی S22 هم از این قاعده مستثنی نیست.

این محدودیت ارتباطی به سخت‌افزار قدیمی‌تر ندارد، زیرا سری گلکسی S22 و گوشی S23 FE هر دو به تراشه یکسان مجهز شده‌اند. درحقیقت این سیاست سامسونگ است تا هوش مصنوعی Galaxy AI فقط در دستگاه‌های جدیدتر ارائه شود و اطمینان حاصل شود که سرورهای سامسونگ توان ارائه خدمات به‌همه کاربران را خواهد داشت. در ادامه صحبت‌های پاتریک چومت، رئیس بخش تجربه مشتری سامسونگ در این زمینه مشاهده می‌شود:

«ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که در طول زمان، گوشی بتواند از قابلیت‌های هوش مصنوعی پشتیبانی کند، که باعث شده CPU و GPU ارتقا یابد. بنابراین در حال حاضر، ما در حال یادگیری هستیم. ما قدم به قدم پیش می‌رویم و می‌دانیم که Galaxy AI روی سری Galaxy S24 به خوبی کار می‌کند. علاوه‌بر آن اطمینان داریم که روی سری گلکسی S23 به خوبی کار خواهد کرد. اما برای ما مشخص نشده که کاربران تا چه حدی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و تا چه‌اندازه‌ای از سرورهای ابری ما را اشغال می‌کند.»

درحقیقت به‌نظر می‌رسد سامسونگ تمرکز خود را روی ارائه خدمات باکیفیت کرده تا بتواند بهترین تجربه هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار دهد و نمی‌خواهد کیفیت را قربانی کمیت کند. در ادامه صحبت‌های چومت آمده است: «پیش از هر چیزی ما می‌خواهیم عملکرد محصول و کیفیت خدمات را تضمین کنیم. سپس با استفاده کاربران متوجه می‌شویم که مردم چگونه از هوش مصنوعی استفاده کرده و عملکرد سرویس را مطابق با آن تنظیم می‌کنیم. سپس ما دسته دیگری از گوشی‌ها شامل گلکسی S23 و S23 FE، تب S9 و گلکسی زد فولد و فلیپ ۵ را به Galaxy AI مجهز می‌کنیم تا از نحوه عملکرد آن روی گوشی‌های ضعیف‌تر از آخرین پرچمداران مطمئن شویم.»

اخبار مرتبط: