شرکت سامسونگ هوش مصنوعی جدیدی را به‌نام Galaxy AI معرفی کرد که قرار است پرچمداران سری گلکسی S24 به آن مجهز شوند. در این مقاله لیست کامل قابلیت‌های Galaxy AI را بررسی می‌کنیم.

چهارشنبه هفته قبل شرکت سامسونگ در اولین مراسم Galaxy Unpacked 2024 از سری گلکسی S24 و هوش مصنوعی مولد جدید رونمایی کرد. این هوش مصنوعی Galaxy AI نام دارد و باوجود معرفی هنوز بسیاری از کاربران نمی‌دانند که دقیقا چه کاربردهایی دارد. به‌همین دلیل قصد داریم در این مقاله لیست کامل قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید سامسونگ یعنی Galaxy AI را بررسی کنیم. در ادامه با تحریریه علاالدین همراه باشید.

در ابتدا، Galaxy AI فقط یک دستیار هوش مصنوعی نیست و بسیار فراتر از آن است ککه بخواهیم آن را یک دستیار هوش مصنوعی بنامیم. نکته جالب توجه در خصوص Galaxy AI این است که تقریبا در تمامی مراحل استفاده از پرچمدار سری S24، ابزار هوش مصنوعی به کمک کاربر می‌آید. در ادامه به اولین، مهم‌ترین و احتمالا پرکاربردترین قابلیت آن، یعنی بهبود عملکرد عکس و فیلم بپردازیم.

هوش مصنوعی

شرکت سامسونگ برای بهبود عملکرد سری گلکسی S24 در عکاسی و فیلم برداری، دوربین را به موتور هوش مصنوعی جدیدی به‌نام پرو ویژوال (ProVisual) استفاده کرده است. این قابلیت در مرحله اول هنگام ثبت تصویر، با تشخیص اجسام جزئیات را بهتر ثبت کرده و در کل تصویر بهتری ذخیره می‌کند. علاوه‌بر آن Galaxy AI به عکاسی با زوم دیجیتال، زوم اپتیکال و در محیط کم‌نور یا به اصطلاح نایتوگرافی کمک می‌کند.

قابلیت‌های هوش مصنوعی در هنگام تصویربرداری به‌پایان نمی‌رسد و در ویرایش هم به کمک کاربر می‌آید. درحقیقت زمانی که کاربر در برنامه گالری می‌خواهد تصاویر خود را ویرایش کند می‌تواند از هوش مصنوعی مولد Galaxy AI استفاده کرده تا بخشی از تصویر را اصلاح یا حذف و اضافه کند. البته سامسونگ در راستای حفظ اصالت محتوا واترمارک هوش مصنوعی را به گوشه پایین صفحه اضافه می‌کند که نکته بسیار مثبتی است.

یکی دیگر از مواردی که تجربه کاربر را در زمینه عکس و فیلم تغییر می‌دهد، تغییر ویدیوهای معمولی به ویدیوهای اسلوموشن یا همان صحنه آهسته است. این ویژگی با استفاده از هوش مصنوعی فریم‌هایی را در میان فریم‌های اصلی تولید می‌کند که باعث می‌شود ویدیو عادی به ویدیو اسلوموشن تبدیل شود. نکته قابل توجه این قابلیت این است که کاربر می‌تواند از آن برای تغییر هر ویدیو قدیمی هم استفاده کند و فقط ویدیوهای جدید را شامل نمی‌شود. این تکنیک اکنون در مقیاس بزرگ‌تر motion interpolation نام دارد و سامسونگ توانسته به لطف هوش مصنوعی آن را در S24 عرضه کند. بااین حال هنوز عملکرد دقیق این ویژگی مشخص نیست.

گلکسی AI

بخش دیگر قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI، در زمینه ترجمه و صدا است. باکمک هوش مصنوعی، پرچمداران سری گلکسی S24 می‌توانند مکالمه کاربر را به‌صورت زنده ترجمه کنند. این ترجمه بدون تاخیر و به‌صورت هم‌زمان هنگام مکالمه اتفاق می‌افتد. همچنین تمامی ترجمه در یک دستگاه صورت گرفته و نیازی نیست گوشی مخاطب از این قابلیت پشتیبانی کند. علاوه‌بر آن یک ویژگی دیگر وجود دارد که پیام‌های متنی را نیز ترجمه می‌کند. بسیار جالب است که حتی برای ترجمه کاربران نیازی به اتصال به اینترنت ندارند و می‌توانند به‌صورت آفلاین از آن استفاده کنند. البته بخش ترجمه زنده در تماس نیازمند اینترنت است.

علاوه‌بر آن هوش مصنوعی Galaxy AI قابلیتی را به‌نام Chat Assist در اختیار می‌گذارد که در کیبورد سامسونگ فعال است. کاربران می‌توانند لحن پیام خود را انتخاب کرده تا هوش مصنوعی متنی را متناسب با دستور و لحن کاربر تهیه کند. همچنین این ویژگی برای تشخیص ایراد در متن و تصحیح آن می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند فایل‌های متنی اسناد و اینترنت را خلاصه کند. علاوه‌بر کیبورد سامسونگ، این ویژگی در برنامه نوت هم در دسترس کاربران قرار می‌گیرد که با رابط کاربری این برنامه هماهنگ است. در نتیجه استفاده از نوت بسیار آسان‌تر می‌شود.

AI

یکی دیگر از بسترهایی که Galaxy AI در سری S24 فعالیت می‌کند، برنامه ضبط است. اکنون هوش مصنوعی می‌تواند برای پیاده کردن، خلاصه کردن و ترجمه فایل‌های تلفنی تا ۳ ساعت استفاده شود. کاربران Google Auto ویژگی جدیدی دریافت خواهند کرد که پیام‌های متنی دریافتی را خلاصه می‌کند و حتی اقدامات مرتبط را به شما اطلاع می‌دهد. علاوه‌برآن، Circle to Search یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای است که در سری گلکسی S24 ارائه می‌شود که به کاربر امکان می‌دهد دور هر قسمتی از صفحه نمایش را خط کشیده تا با استفاده از گوگل لنز، نتایج جستجو برای کاربر نمایش داده شود. به‌نظر می‌رسد این ویژگی هم پس از عرضه طرفداران و کاربرد فراوانی خواهد داشت.

در انتها یادآوری می‌شود که تمامی قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI در تمامی نسخه‌های پایه، پلاس و اولترا سری گلکسی S24 در دسترس قرار گرفته و عملکرد مشابهی دارند. همچنین قرار است در آینده با به‌روزرسانی One UI 6.1 برپایه اندروید ۱۴ این ویژگی‌ها به‌صورت آنلاین در دسترس گوشی‌های دیگر سامسونگ هم قرار بگیرند. البته مشخص نیست که تمامی ویژگی‌ها قابل استفاده خواهند بود یا فقط برخی از آنها در گوشی‌های دیگر در دسترس قرار می‌گیرند.

اخبار مرتبط: