تصاویر جدیدی از گلکسی A55 منتشر شده که علاوه‌بر نمایش طراحی، رنگ‌بندی این دستگاه شامل رنگ‌های سفید، مشکی و آبی روشن را به‌نمایش می‌گذارد.

دیشب با اعلام سامسونگ مشخص شد که اولین مراسم گلکسی آنپکد ۲۰۲۴ برای رونمایی از سری گلکسی S24 و هوش مصنوعی Galaxy AI قرار است چهارشنبه ۲۷ دی ماه ساعت ۱۰:۳۰ شب به وقت تهران برگزار شود. اگرچه برگزاری این رویداد هیجان انگیزترین اتفاقی مرتبط با سامسونگ است، گوشی گلکسی A55 هم محبوبیت زیادی در بازار دارد. اکنون گزارش جدیدی از گلکسی A55 منتشر شده که تصاویری از این دستگاه را به نمایش می‌گذارد.

گلکسی A55 احتمالا گران‌ترین گوشی میان‌رده سامسونگ به‌حساب می‌آید که در سال ۲۰۲۴ راهی بازار می‌شود. این دستگاه به‌جای فریم پلاستیکی به فریم فلزی مجهز می‌شود که کیفیت بسیار بالایی دارد. این دستگاه با چند ارتقا نسبت به نسل قبلی یعنی A54 همراه می‌شود که اکنون رندرهای رسمی آن به بیرون درز کرده و قابل مشاهده است. همان‌طور که پیش از این هم شایعه آن منتشر شده بود، فریم این دستگاه شباهت زیادی به گلکسی A15 و A25 دارد. درحقیقت سمت راست فریم یک برآمدگی دارد که دکمه‌های صدا و قفل روی آن قرار می‌گیرد. همچنین در تصاویر این دستگاه با سه رنگ سفید، مشکی و آبی روشن قرار گرفته که احتمالا با همین رنگ‌ها عرضه شود.

Galaxy A55 renders

اگرچه فریم فلزی کیفیت بسیار بیشتری نسبت به مدل‌های پلاستیکی دارد، ممکن است استفاده از آن باعث افزایش قیمت گلکسی A55 نسبت به نسل قبلی شود. بااین حال هنوز مشخص نیست این دستگاه دقیقا چقدر گران‌تر می‌شود و ارزشش را خواهد داشت یا نه. یکی دیگر از تغییراتی که ممکن است باعث افزایش قیمت شود، استفاده سامسونگ از تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ است. این تراشه عملکردی مشابه تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ داشته و فقط کمی ضعیف‌تر از تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ به‌کار رفته در گلکسی S23 FE است. سامسونگ درون اگزینوس ۱۴۸۰ از یک پردازنده گرافیکی استفاده کرده که مبتنی بر معماری گرافیکی RDNA2 شرکت AMD ساخته شده است.

گلکسی A55 به رابط کاربری One UI 6.1 برپایه اندروید ۱۴ مجهز می‌شود که به قابلیت‌های هوش مصنوعی سری گلکسی S24 مجهز شده است. بااین حال مشخص نیست که تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی روی این دستگاه در دسترس خواهد بود یا نه. البته هنوز مشخصات بیشتری از این دستگاه مانند نمایشگر، دوربین و باتری و شارژ از آن مشخص شده است. بااین حال انتظار می‌رود این دستگاه به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ ۲۵ واتی مجهز شود. همچنین تاریخ معرفی و عرضه گلکسی A55 مشخص نشده، اما با نگاهی به زمان معرفی و عرضه گلکسی A54 مشخص می‌شود این دستگاه هم احتمالا اواخر اسفند معرفی خواهد شد.

اخبار مرتبط: