پس از انتشار شایعات فراوان در مورد دستگاه‌های میان‌رده جدید سامسونگ، بالاخره در آخرین رویداد این شرکت شاهد معرفی گلکسی A54 به همراه گلکسی A34 بودیم. این دو دستگاه برای سامسونگ از اهمیت بالایی برخوردار هستند زیرا باید آمار بالای فروش نسل‌های قبلی خود را حفظ کنند و مورد توجه کاربران قرار بگیرند.

به شکل عجیبی، گلکسی A54 حالا دستگاه‌ کوچک‌تر این سری محسوب می‌شود. در مراسم معرفی گلکسی A54 مشخص شد که این دستگاه از یک صفحه نمایش 6.4 اینچی با رزولوشن فول اچ دی استفاده می‌کند. این پنل سوپر امولد، مثل نسل قبلی خود، نرخ بروزرسانی 120 هرتزی دارد که تطبیق‌پذیر نیست.

گلکسی A54 با ضخامت 8.2 میلی‌متری و وزن 202 گرمی به بازار عرضه می‌شود که در مقایسه با رقبا، اعداد خوبی محسوب می‌شود. از طرف دیگر، در این مراسم شاهد رونمایی از گلکسی A34 هم بودیم که دستگاه ارزان‌تر این سری محسوب می‌شود. صفحه نمایش این دستگاه کمی از A54 بزرگ‌تر است و اندازه 6.6 اینچی دارد. این صفحه نمایش مشخصات مشابهی دارد و از پنل سوپر امولد با رزولوشن فول اچ دی و نرخ بروزرسانی 120 هرتزی استفاده می‌کند.

ضخامت این دستگاه هم 8.2 میلی‌متر گزارش شده اما وزن آن به 199 گرم کاهش یافته است. هردو دستگاه جدید در این سری از گواهی IP67 برخوردارند و می‌تواند تا عمق 1 متر به مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ‌ آب مقاومت کنند. باتری این دو دستگاه هم مشخصات مشابهی دارد. این باتری ظرفیت 5000 میلی‌آمپری دارد و می‌تواند با توان 25 وات شارژ شود.

صفحه نمایش 120 هرتزی سامسونگ گلکسی A54 و A34

همانطور که انتظار می‌رفت، سامسونگ به دوربین دستگاه گران‌قیمت‌تر خود اهمیت بیشتری داده و از سخت‌افزار بهتری در گلکسی A54 استفاده کرده است. این دستگاه از یک سنسور 50 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی، سنسور 12 مگاپیکسلی برای دوربین اولترا واید و سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو استفاده می‌کند. همچنین یک سنسور 32 مگاپیکسلی هم برای ثبت تصاویر سلفی در پانچ هول بالای صفحه قرار گرفته است.

از طرف دیگر، گلکسی A34 از یک سنسور 48 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی، سنسور 8 مگاپیکسلی برای دوربین اولترا واید و سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو استفاده می‌کند. دوربین سلفی این دستگاه هم رزولوشن 13 مگاپیکسلی دارد و در پانچ‌هول بالای صفحه نمایش قرار گرفته است.

در معرفی گلکسی A54 مشخص شد که این دستگاه از تراشه گزینوس 1380 با معماری 5 نانومتری استفاده می‌کند اما برادر کوچکتر آن، مدیاتک دیمنسیتی 1080 را با معماری 6 نانومتری در خود جای داده است. هردو دستگاه به همراه 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه می‌شوند. البته شما می‌توانید حافظه هردو دستگاه را به وسیله کارت حافظه افزایش دهید.

اخبار مرتبط: آنباکسینگ گلکسی A54 و A34 قبل از عرضه رسمی + ویدیو