سامسونگ از جدیدترین گوشی‌های سری A، با نام‌های گلکسی A05 و A05s رونمایی کرد.

تمام گوشی‌های سری A سامسونگ را می‌توان جزو محصولات اقتصادی و میان‌رده بازار به حساب آورد. سامسونگ با عرضه این سری توانست بسیاری از قابلیت‌هایی که در گوشی‌های پرچم‌دار خود عرضه می‌کرد را در یک بازه قیمتی مناسب در اختیار کاربران قرار دهد.

هر دو گوشی گلکسی A05 و A05s از یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی ال‌سی‌دی بهره می‌برند که وضوح این نمایشگر در A05 اچ‌دی‌پلاس و در A05s فول‌اچ‌دی‌پلاس است. A05s دارای دوربین جلوی ۱۳ مگاپیکسلی است که داخل یک بریدگی قرار گرفته است در حالی که A05 با دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی ارائه می‌شود.

مشخصات Samsung Galaxy A05

هر دو محصول دارای سنسور دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در قاب پشتی با دیافراگم f/1.8  و یک سنسور عمق سنج ۲ مگاپیکسلی هستند. البته در گلکسی A05s یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز وجود دارد.

تفاوت اصلی این دو گوشی در بخش سخت‌افزار است که در A05s از پردازنده اسنپدراگون 680 کوالکام استفاده شده، در حالی که A05 مجهز به پردازنده هلیو G8 مدیاتک است. هر دو گوشی با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه خواهند شد. البته می‌توانید حافظه هر دو دستگاه را به‌وسیله کارت حافظه افزایش دهید.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این دو دستگاه می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۲۵ واتی و رابط کاربری OneUI Core مبتنی بر سیستم عامل 13 اشاره کرد.

A05s مشخصات گلکسی

گلکسی A05 در رنگ‌های مشکی، سبز و نقره‌ای و گلکسی A05s در رنگ‎‌های مشکی، سبز، نقره‌ای و بنفش به بازار عرضه خواهد شد. در حال حاضر جزئیات قیمت و عرضه این محصولات به اشتراک گذاشته نشده است.

در حالی که کاربران امیدوارند این محصولات با قیمت اقتصادی و با کیفیت بالا وارد بازار جهانی شوند، باید دید این دو گوشی در بازار جهانی عرضه خواهد شد یا خیر؟

خبر مرتبط: معرفی گلکسی A54 به همراه گلکسی A34