گزارش‌ها نشان می‌دهد در آینده‌ای بسیار نزدیک تمام گوشی‌های آیفون و اندرویدی از نمایشگر ترمیم شونده استفاده خواهند کرد تا هزینه تعمیر و نگهداری توسط کاربران کاهش یابد.

طی سال‌های اخیر، صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند اندرویدی و آیفون مورد تغییرات گسترده‌ای قرار گرفتند تا بالاترین سطح مقاومت را به کاربران ارائه دهند. در جدیدترین بررسی‌ها، به‌نظر می‌رسد گوگل پیکسل ۸ پرو یکی از درخشان‌ترین و با‌کیفیت‌ترین نمایشگر‌ها را در میان تمام گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۳ موجود در بازار دارد. روز گذشته، یک توتیوبر نشان داد پیکسل ۸ پرو عمق خط‌وخش در سطح ۶ و ۷ نمایشگر زیاد حس می‌شود.

باوجوداین، آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند روی فناوری جدیدی کار می‌کنند تا بتوانند نمایشگرهایی با قابلیت ترمیم شوندگی معرفی کنند تا کاربران نیازی به مراقبت‌های ویژه از صفحه‌نمایش دستگاه‌هایشان حین استفاده نداشته باشند یا حتی نیازی به تعمیر مجدد و پرداخت هزینه‌های گزاف نداشته باشند؛ همان‌طورکه می‌دانید، هزینه تعمیر نمایشگر گوشی‌های نسل فعلی بین ۲۰۰ تا ۹۰۰ دلار است که ازنظر صرفه اقتصادی هیچ‌گونه توجیهی ندارد.

به‌نقل از وب‌سایت CNBC، گوشی‌های هوشمند آیفون و اندرویدی با نمایشگر ترمیم شونده احتمالا تا سال ۲۰۲۸ میلادی وارد بازار جهانی می‌شوند؛ بنابراین، می‌توان دریافت غول‌های فناوری با تمرکز بالایی روی این تکنولوژی کار می‌کنند و اگر این اتفاق بیافتد، قطعا دنیای گوشی‌های هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی مانند لپ‌تاپ‌ها، آیپدها و تبلت‌ها نیز می‌توانند با تغییرات گسترده نیز همراه شود. این موضوع می‌تواند خبر خوبی برای کاربران باشد که به‌درستی از گوشی‌هایشان محافظت نمی‌کنند.

در متن گزارش‌ها آمده است که کمپانی‌های سازنده از فناوری نانو برای پوشش سطح نمایشگر گوشی‌های آیفون و اندرویدی استفاده خواهند کرد. برهمین‌اساس، اگر صفحه‌نمایش گوشی‌ کاربران به‌هردلیلی خراشیده شود، پوشش نانو با اکسیژن واکنش نشان می‌دهد که منجر به تولید ماده جدید می‌شود تا سطح خراشیدگی روی نمایشگر را به‌سرعت بپوشاند. در سال ۲۰۲۳ میلادی، این ایده کمی فانتزی به‌نظر می‌رسد، اما باید گفت بسیاری از غول‌های فناوری به آن فکر می‌کنند.

ازسوی‌دیگر، باید یادآور شویم اولین بار نیست که درمورد فناوری ترمیم شونده در گوشی‌های هوشمند می‌شنویم. به‌عبارتی دقیق‌تر، در سال ۲۰۱۳ میلادی، کمپانی ال‌جی از دستگاه LG G Flex رونمایی کرد؛ همان‌طورکه در ویدئو مشاهده می‌کنید، پنل پشت دستگاه قابلیت ترمیم شوندگی بالایی داشت و تمام خط‌وخش‌های ایجاد شده با کلید پس از لحظاتی کاملا از بین می‌رود. ازنظر علمی، پنل پشت این گوشی هوشمند با پوششی از اتم‌های هیدورژونی ساخته شده بود که می‌توانست درصورت هرگونه آسیب به‌سرعت دوباره پنل را تعمیر کند.

درنهایت، باید بگوییم نباید از شنیدن چنین اخباری زیاد هیجان‌زده شویم و پیگیر آن باشیم، چراکه این ایده‌ و نظریه‌ها تنها روی کاغذ بسیار جالب و فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد. باید بدانیم نمایشگر گوشی‌های هوشمند از شیشه تولید می‌شوند و یک شیشه همیشه شیشه خواهد ماند و درنهایت آسیب‌پذیر است.

اخبار مرتبط: