به‌نقل از یک افشاگر چینی در توییتر، فروش گوشی‌های تاشو چینی از رشد چشمگیری برخوردار است و احتمالا طی سال‌های آینده می‌توانند سامسونگ را شکست دهند.

طی یک دهه اخیر، دنیای فناوری گوشی‌های هوشمند با سرعت غیرقابل‌تصوری پیشرفت می‌کند و غول‌های فناوری مانند اپل، سامسونگ و شیائومی برای رقابت دست به‌تولید بهترین دستگاه‌ها با قابلیت‌های فراوان می‌زنند. هریک از کمپانی‌های نام‌برده در تولید گوشی‌ خاصی شهرت دارند؛ برای مثال، اپل به‌ساخت آیفون‌های خاص، سامسونگ به سیستم دوربین قدرت‌مند و شیائومی به تولید گوشی‌های پرچمدار اقتصادی شهرت و آوازه دارد.

باوجوداین، چندسال پیش، سامسونگ پایش را از تولید گوشی‌های سنتی فراتر گذاشت و اولین دستگاه تاشدنی دنیا را تحت‌عنوان گلکسی زد فولد وارد بازار جهان کرد. در روزهای ابتدایی، به‌دلیل نوآوری و خلاقیت مورد تحسین طیف وسیعی از کاربران و کارشناسان قرار گرفت. همچنین، میزان فروش نسل اول گلکسی زد فولد بسیار خیره‌کننده و غیرقابل‌تصور بود، اما پس از گذشت مدت‌زمان کوتاهی مشکلات فنی ازجمله فرورفتگی و چین وسط نمایشگرهای تاشو نمایان شد.

همان‌طورکه می‌دانید، چندماه پیش، سامسونگ پنجمین نسل از گوشی‌های گلکسی زد فولد را به‌نام گلکسی زد فولد ۵ به‌همراه بردار کوچک‌ترش گلکسی زد فلیپ ۵ روانه بازار کرد. بنابر ادعاهای سامسونگ، این نسل از تاشدنی‌های این کمپانی به‌دلیل استفاده از فناوری جدید لولای قطره‌ای از پایین‌ترین میزان فرورفتگی برخوردار هستند که کاربران به‌سختی می‌توانند آن‌ را حس کنند؛ همچنین، فاصله میان صفحات درحالت بسته به‌کمترین حالت ممکن رسیده و هیچ‌گونه فاصله‌ای با چشم دیده نمی‌شود.

نمودار رشد تولید گوشی تاشو توسط چینی ها

درحال‌حاضر، سامسونگ به عنوان پادشاه گوشی‌های سامسونگ در دنیا فعالیت می‌کند، اما نباید فراموش کنیم که کمپانی‌های چینی با سرعت زیادی غول فناوری کره‌ای را دنبال می‌کنند. کارشناسان و متخصصان حوزه فناوری براین‌باورند، اگر این روند ادامه پیدا کند تا سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ برخی شرکت‌های چینی مانند هواوی می‌تواند گوی سبقت را از سامسونگ بربایند. یک افشاگر چینی سرشناس، به نقل از یک وب‌سایت اطلاعات و آمار، جزئیاتی از میزان فروش کمپانی سازنده گوشی‌های تاشدنی منتشر کرد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

براساس نموداری که افشاگر معروف توییتری X، بانام کاربری Revegnus، به‌نقل از وب‌سایت Omedia منتشر کرد به‌وضوح نشان داد در سه‌ماه دوم سال‌جاری میلادی با کسب ۲۲ درصد از فروش بازار گوشی‌های تاشو با فاصله کمی درمقایسه‌با سامسونگ در جایگاه دوم می‌ایستد؛ پس از آن، به‌ترتیب شرکت‌های اوپو و ویوو با کسب ۱۶.۷ و ۱۴.۳ درصد درجایگاه سوم و چهارم قرار می‌گیرند. این رشد چشمگیر در فروش گوشی‌های تاشو نشان می‌دهد کشور چین و شرکت‌های چینی از دانش بسیار بالایی برخوردار هستند و سرمایه‌گذاری هنگفتی درزمینه خودکفایی انجام می‌دهند.

البته باید یادآور شویم، این آمار به فروش کلی گوشی‌های تاشو کتابی (Fold) و پوشه‌ای (Flip) برمی‌گردد، اما به‌نظر می‌رسد دربخش فروش دستگاه‌های تاشدنی طرح فولد با ۳۹.۸ درصد فروش به رکورد جدیدی دست‌یافته و بیشتر از دوبرابر شرکت سامسونگ گوشی تاشو فروخته است. علاوه‌براین، این موضوع نشان می‌دهد شهروندان چینی به حمایت از محصولات داخلی اهمیت زیادی می‌دهند؛ البته ناگفته نماند که نسخه‌های چینی هرنسل با قیمت بسیار پایین عرضه می‌شود. به‌عنوان مثال، ردمی K60 اولترا با قیمت ۳۳۰ دلار وارد بازار چین شد، اما نسخه جهانی آن تحت‌عنوان شیائومی ۱۳ تی پرو با قیمت پایه ۶۹۹ دلار دردسترس کاربران قرار می‌گیرد.

مقاله مرتبط: