مشکل چین نمایشگر، همچنان به‌عنوان تنها مانع برسرراه معرفی آیفون تاشو اپل باقی مانده است و این‌موضوع، بار دیگر معرفی این‌ محصول‌ را با تأخیر مواجه‌ کرده است.

اپل دربسیاری از زمینه‌ها دیر وارد عرصه‌ فناوری می‌شود اپل در ورود به‌ بازار فناوری‌های نوظهور، رویکردی محتاطانه درپیش‌می‌گیرد. این‌شرکت، اغلب‌ ترجیح‌ می‌دهد منتظر پیشرفت و تثبیت فناوری و همچنین کاهش هزینه‌های تولید آن بماند. درحال‌حاضر، سامسونگ باگوشی‌های تاشوی گلکسی‌فولد و گلکسی‌زدفلیپ، پیشرو مسلم بازار گوشی‌های تاشو است. معرفی یک‌ آیفون بامکانیزم تاشوی مشابه، تنها رقیب جدی‌ای خواهد بود که‌ می‌تواند بااین‌غول‌فناوری به‌رقابت برود.

اپل به‌نظرمی‌رسد در مسیر معرفی اولین گوشی تاشوی خود، با مانعی جدی روبرو شده است. وجود چین و چروک ناخوشایند روی نمایشگر، علت تأخیر یک‌ساله‌ این محصول عنوان شده‌است. همانطورکه در دیگر گوشی‌های تاشو شاهد بوده‌ایم، این چین اصلی‌ترین چالش پیش‌روی اپل است. باتوجه به‌ وجود این ایراد در تمامی محصولات تاشوی حال‌حاضر، می‌توان نتیجه گرفت که اپل به‌دنبال دستیابی به‌صفحه‌نمایش تاشویی ایده‌آل است و به‌همین‌دلیل، معرفی آیفون تاشو مورد انتظار را باردیگر به تعویق انداخته است.

براساس گزارش جدیدی از TrendForce، احتمال معرفی اولین آیفون تاشو توسط اپل در سال ۲۰۲۶ بسیار کم است. این‌ مؤسسه‌ معتبر که برروند تأمین قطعات صنعت گوشی‌های هوشمند نظارت دارد، زمان معرفی این‌محصول را زودتر از سال ۲۰۲۷ پیش‌بینی نمی‌کند. این‌نخستین تأخیر در معرفی آیفون تاشو نیست و شایعات گذشته نیز به‌معرفی آن در سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ اشاره داشته‌اند.

معرفی آیفون تاشو اپل

طبق‌گزارش TrendForce، بازار گوشی‌های تاشو همچنان در ابتدای راه قرار دارد و زمان می‌برد تا به رونق گسترده برسد. بااین‌حال، ورود اپل به‌این بازار می‌تواند جرقه‌ اصلی برای پیشرفت این حوزه باشد و سایر برندها را برای حفظ رقابت به میدان بکشاند. همچنین، مسئله‌ چین نمایشگر همچنان چالشی برای این نوع گوشی‌ها است و ساخت دستگاهی تاشو بدون هیچ‌گونه ردی در محل تا شدن، تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد.

باوجود راه‌حل‌هایی برای کاهش چین و چروک نمایشگر، حذف کامل آن دشوار است. اپل، که به‌کمال‌گرایی شهرت دارد، این ایراد را آزاردهنده می‌داند و احتمالاً تصمیم گرفته برای معرفی محصولش کمی‌ بیشتر صبر کند. این موضوع به سود شرکت‌هایی مانند سامسونگ تمام خواهد شد. همواره براین‌باور بوده‌ایم که هرچه قطعات متحرک در یک محصول کمتر باشد، دوام آن بالاتر می‌رود و این اصل با ماهیت گوشی‌های تاشو همخوانی ندارد. مشتاقانه منتظر رونمایی از برنامه‌های اپل در زمینه‌ گوشی‌های تاشو هستیم، اما همانطورکه گفته شد، به‌نظر می‌رسد باید یک سال دیگر صبر کنیم.

اخبار مرتبط:اپل احتمالا با سامسونگ برای ساخت نمایشگر آیفون تاشو قرارداد جدید امضا می‌کند