اولین شایعه درباره شیائومی 14T پرو منتشر شده که نشان می‌دهد این گوشی همان ردمی K70 اولترا است که با تغییر نام تجاری راهی بازار جهانی می‌شود، البته هیچ‌کدام از ۲ دستگاه هنوز معرفی نشده‌اند.

شرکت شیائومی مهرماه در یک رویداد طولانی و مشترک با لایکا از ۲ گوشی پرچمدار اقتصادی 13T و 13T پرو رونمایی کرد. این ۲ دستگاه به‌ویژه نسخه پرو با استقبال خوبی در بازار جهانی و ایران مواجه شدند و درکنار گلکسی S23 FE جزو محبوب‌ترین دستگاه‌ها در رده خود قرار گرفتند. با گذشت تنها ۳ ماه از معرفی این سری، اولین شایعه درباره یکی از جانشینان آنها یعنی شیائومی 14T پرو منتشر شده است.

شایعه جدید نشان می‌دهد شیائومی 14T پرو نسخه‌ای با تغییرنام تجاری ردمی K70 اولترا خواهد بود و تغییرات زیادی نسبت به آن ندارد. جالب اینجاست هنوز حتی ردمی K70 اولترا معرفی نشده و سخت‌افزار این گوشی مشخص نیست، اما پیش از این هم شیائومی 13T پرو با تغییرات حداقلی نسبت به ردمی KK60 اولترا عرضه شد. بنابراین این شایعه چندان دور از ذهن نیست و می‌تواند به واقعیت بپیوندد. اگرچه نسخه اولترا ردمی K70 هنوز معرفی نشده است، اما نسخه‌های پرو و پایه از ماه گذشته در بازار چین عرضه شده و فروش بسیار بالایی دارند.

مشخصات شیائومی 14T پرو

شرکت ردمی مدعی شده بود در پنج دقیقه اول، ۶۰۰ هزار دستگاه ردمی K70 پرو به‌فروش رسید که بیش از ۲ برابر نسخه نسل قبلی است. این دستگاه ارزان‌ترین گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۳، آخرین پردازنده شرکت کوالکام به‌شمار می‌رود. این تراشه ققرار است در گلکسی S24 اولترا هم استفاده شود و بهترین تراشه حال حاضر گوشی‌های اندرویدی به‌شمار می‌رود. همچنین سری ردمی K70 به سریع‌ترین گوشی تبدیل شد که به آمار فروش یک میلیون نسخه دست‌یافته است.

براساس شایعاتی که تاکنون منتشر شده، شیائومی 14T پرو یا همان ردمی K70 اولترا به تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ شرکت مدیاتک مجهز می‌شود. این تراشه درابتدا قرار بود به‌عنوان رقیب اسنپدراگون ۸ نسل ۳ استفاده شود، اما عملکرد ضعیف‌تر آن باعث شده در گوشی‌های پرچمدار اقتصادی استفاده شود. علاوه‌بر آن، انتظار می‌رود این دستگاه عملکرد کم‌نظیری در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری ارائه دهد. شایعه دیگری مبنی‌بر استفاده از پنل نمایشگر 8T OLED با حاشیه‌های نازک در چهار طرف هم وجود دارد.

اخبار مرتبط: