نسخه جدید ChatGPT در دسترس کاربران اشتراک چت جی‌پی‌تی پلاس قرار گرفته که قابلیت آپلود و تحلیل فایل را فراهم می‌کند.

شرکت OpenAI قابلیت‌های جدیدی را در اختیار مشترکان سرویس ChatGPT Plus قرار داد. براساس آخرین گزارش‌ها، امروز آپدیت جدیدی برای استفاده کاربران سرویس ChatGPT پلاس قرار گرفته است که ۲ قابلیت جدید آپلود فایل به هوش مصنوعی برای استفاده از اطلاعات آن و پشتیبانی از فایل‌های صوتی، تصویری و ویدیویی را در دسترس آنها قرار می‌دهد. به‌صورت مختصر، هوش مصنوعی درخواست کاربر را تحلیل می‌کند و بدون نیاز به تعیین مدهای دیگر مانند استفاده از ChatGPT 4 مرورگر بینگ محتوای مورد نظر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این نسخه چند قابلیت مشابه نسخه‌های آفیس (office) مایکروسافت را نیز در خود گنجانده که پیش‌تر فقط به‌صورت آنلاین و با استفاده از اشتراک ChatGPT Enterprise قابل دسترسی بود. اگرچه موفق به آزمایش این نسخه و قابلیت‌های جدید آن نشدیم، ممکن است برای بقیه مشترکان این سرویس هم مشکل مشابهی وجود داشته باشد. در حقیقت هنوز این نسخه برای همه کاربران این اشتراک عرضه نشده، اما انتظار می‌رود طی روزهای آینده برای همه کاربران عرضه شود.

قابلیت تحلیل فایل عملکرد خیره‌کننده‌ای دارد. براساس گزارش‌های منتشر شده، پس از آپلود فایل چند لحظه طول می‌کشد تا ChatGPT آن را تحلیل کند. پس از تکمیل تحلیل، می‌توان به‌صورت کامل از اطلاعات در هوش مصنوعی بهره‌مند شد. از ویژگی‌های این سرویس می‌توان به جمع‌بندی اطلاعات، پاسخ به سوال و تولید اطلاعات تصویری براساس متن اشاره کرد.

همچنین با توجه به اسکرین‌شات به اشتراک گذاشته شده توسط یکی از کاربران در شبکه اجتماعی تردز قابلیت اشتراک فایل فقط به فایل‌های متنی ختم نمی‌شود. در این اسکرین شات کاربر تصویر یک خوکچه هندی را در ChatGPT وارد کرد و از او خواست تصویر را مطابق با انیمیشن‌های دیزنی تغییر دهد. بنابراین بدون اشاره به حیوان درون عکس، این سرویس موفق شد با درک تصویر و بهره‌مندی از مدل هوش مصنوعی Dall-E 3، تصویر دیگری بسازد.

اخبار مرتبط: