پلیس فتا از سامانه فارز رونمایی کرد که یک آنتی ویروس مخصوص گوشی هوشمند است و احتمال اجباری شدن آن روی گوشی‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دیروز در جریان همایش پلیس فتا این نهاد با حضور سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل نیروی انتظامی و سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا از سامانه فارز رونمایی کرد که درحقیقت یک آنتی ویروس مخصوص گوشی تلفن همراه است. سردار رضایی در این همایش با تقدیر از عملکرد پلیس فتا برای رصد و کنترل فضای مجازی خاطر نشان کرد که این حوزه نیازمند اقدامات جدی‌تر و مستمر است. وی تاکید کرد که یکی از وظایف مجموعه انتظامی کشور، حفاظت از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

آنتی ویروس ایرانی

وی معتقد است افزایش قدرت پیش‌بینی و اشراف اطلاعاتی پلیس فتا اهمیت بالایی دارد و آنتی ویروس بومی فارز می‌تواند برای مردم آرامش به‌همراه بیاورد. این آنتی ویروس با وجود تحریم‌ها توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است و به ادعای سردار رضایی سامانه فارز می‌تواند بیش از 60 درصد از بدافزار‌های فضای مجازی را شناسایی کند.

یکی از مهم‌ترین موضوعات در سخنان رضایی، احتمال الزامی شدن استفاده از این سامانه توسط کاربران است. به گفته وی پلیس پیشنهاد خود را برای استفاده الزامی سامانه فارز به شورای عالی فضای مجازی ارسال کرده است و در صورت تایید، ایرانیان به استفاده از این آنتی ویروس ملزم می‌شوند تا امنیت سایبری کاربران حفظ شده و بدافزارهای کمتری روی گوشی‌های هوشمند نصب شود. سوال اصلی اینجاست که این آنتی ویروس در واقعیت تا چه میزان می‌تواند جلوی نصب نرم افزار‌های مخرب را بگیرد؟

نظر شما درباره سامانه فارز چیست؟ آیا حاظرید این آنتی ویروس را روی دستگاه خود نصب کنید؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید. همچنین اگر این سامانه را به روی دستگاه خود نصب کرده‌اید از تجربه‌تان برای ما بنویسید.

اخبار مرتبط: