در چند روز گذشته، آیکون جدید فیسبوک بر روی گوشی‌های آیفون ظاهر شد و تعجب کاربران را در پی داشت که حال مشخص شد چیزی جز یک باگ نبوده است.

این آیکون جدید، پس زمینه‌ای مشکی داشت و حرف F در وسط آن به رنگ آبی و با طراحی زیبا دیده می‌شد. به گزارش وبسایت Business Insider، این تغییر آیکون متاسفانه فقط یک مشکل فنی بوده و خبری از تغییر در ظاهر اپلیکیشن فیسبوک نیست. به گفته دیو آرنولد از بخش ارتباطات شرکت متا، این مشکل حل شده است و کاربران در صورت آپدیت کردن اپلیکیشن، دوباره به همان آیکون قبلی باز می‌گردند.

آیکون فیسبوک

آیکون جدید فیسبوک در مقایسه با طرح آبی و سفید همیشگی این اپلیکیشن، تغییری گسترده بود و کاربران نیز از این بابت راضی نبودند. ظاهراً این مشکل فنی باعث شده بود پیس زمینه سفید همیشگی این اپلیکیشن، به مشکی تغییر رنگ بدهد. البته کاربران در سیستم عامل iOS 18 می‌توانند تم آیکون‌ها را عوض کنند و حتی گزینه‌ای نیز در نظر گرفته شده که با فعالسازی آن، تمامی آیکون‌ها به رنگ مشکی در می‌آیند. با این حال، این باگ باعث شده بود که چنین تغییری به سراغ کاربران iOS 17 نیز بیاید. باید دید این آیکون جدید و عجیب در زمان عرضه رسمی سیستم عامل iOS 18 در دسترس خواهد بود یا خیر.

در جدیدترین آپدیت، اپلیکیشن فیسبوک مشکل ظاهر آیکون خود را حل کرده و کاربران برای خلاص شدن از دست این آیکون جدید، می‌توانند به اپ استور گوشی خود مراجعه و جدیدترین بروزرسانی فیسبوک را دانلود و نصب کنند. بدین ترتیب مشکل این آیکون عجیب نیز حل می‌شود و دوباره به همان طراحی همیشگی این شبکه اجتماعی باز می‌گردیم. پس برای استفاده از طراحی‌ها و تم‌های جدید آیکون‌های مختلف، دارندگان آیفون باید تا عرضه رسمی iOS 18 منتظر بمانند و سپس از این ویژگی جذاب که تغییرات ظاهری گسترده‌ای را به وجود می‌آورد، لذت ببرند.