براساس اعلام رسمی کمپانی سامسونگ، تراشه اگزینوس W1000 با هسته‌های پردازشی فوق‌العاده و فناوری‌های جدید برای گجت‌های پوشیدنی معرفی شد.

سامسونگ با معرفی رسمی تراشه اگزینوس W1000، قدرت و کارایی بی‌نظیری را به دنیای گجت‌های پوشیدنی آورده است. غول فناوری کره‌ای برای تولید این پردازنده سیلیکونی از فناوری پیشرفته لیتوگرافی 3 نانومتری GAA (Gate-All-Around) استفاده کرده که جهشی بزرگ درزمینه قدرت پردازشی و بهره‌وری انرژی به ارمغان می‌آورد و استانداردهای جدیدی را پر صنعت تکنولوژی تعریف می‌کند.

تراشه اگزینوس W1000 با معماری هیبریدی از یک هسته Cortex-A78 با فرکانس 1.6 گیگاهرتزی و چهار هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.5 گیگاهرتزی تشکیل می‌شود که می‌تواند عملکرد تک‌هسته‌ای را تا 3.4 برابر و عملکرد چند‌هسته‌ای را تا 3.7 برابر درمقایسه‌با نسل‌های پیشین بهبود بخشد. باتوجه‌به مشخصات سخت‌افزاری می‌توان گفت سامسونگ به‌روزرسانی قابل‌توجهی را به‌همراه افزایش سرعت اجرای برنامه‌ها تا 2.7 برابر برای کاربران فراهم می‌کند.

مشخصات فنی اگزینوس W1000

علاوه‌براین، پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP2 با قدرت گرافیکی بالا می‌تواند به‌راحتی نیازهای تصویری پیشرفته گجت‌های پوشیدنی را به‌خوبی برآورده کند؛ همچنین، این تراشه از نمایشگرهای با رزولوشن 960x540 پیکسل و 640x640 پیکسل پشتیبانی می‌کند و تصاویری با رزولوشن کاملا بالا را ارائه می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های برجسته اگزینوس W1000 می‌توان به مودم LTE Cat.4 اشاره کرد که امکان دانلود با سرعت حداکثر 150 مگابیت‌برثانیه و آپلود با سرعت حداکثر 75 مگابیت‌برثانیه را فراهم می‌سازد؛ همچنین، این تراشه با پشتیبانی از سیستم‌های ارتباطی ماهواره‌ای GPS ،GLONASS ،Beidou و Galileo دقت بالایی در مسیریابی ارائه می‌دهد.

مدار مدیریت توان (PMIC) یکپارچه در SIP-ePoP و بهره‌مندی از حافظه رم LPDDR5 به‌شکل مطلوبی عملکرد پردازشی و راندمان مصرف انرژی را بهینه کرده و عمر باتری گجت‌های پوشیدنی سامسونگ را افزایش می‌دهد. همچنین، سامسونگ زمان معرفی تراشه اگزینوس W1000 اعلام کرد با پشتیبانی از 32 گیگابایت حافظه داخلی eMMC، فضای کافی برای ذخیره‌سازی برنامه‌ها و داده‌ها را فراهم می‌کند.

گلکسی واچ 7 از تراشه اگزینوس W1000 برخوردار می‌شود

علاوه‌براین، باید خاطرنشان کنیم فناوری FOPLP (Fan-Out Panel Level Packaging) که در ساخت اگزینوس W1000 به‌کار رفته، عملکرد حرارتی بهتری را ارائه می‌دهد و اندازه کلی تراشه را کاهش می‌دهد. کارشناسان می‌گویند با کوچک‌تر شدن ابعاد پردازنده‌ ساعت‌های هوشمند، سازندگان قادر هستند از قطعات سخت‌افزاری پیشرفته‌تری استفاده کنند.

تراشه اگزینوس W1000 برای اولین بار در ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch7 و Galaxy Watch7 Ultra سامسونگ استفاده خواهد شد و پیشرفت‌های چشمگیری در عملکرد و کارایی به همراه خواهد داشت. کمپانی سامسونگ با ترکیب ویژگی‌های پیشرفته و طراحی کارآمد، تجربه کاربری بی‌نظیری را ارائه می‌دهد و به‌روزرسانی مهمی برای دستگاه‌های پوشیدنی محسوب می‌شود.