تیم وبسایت Gizmochina امروز موفق شدند در پایگاه داده IMEI مشخصات اولیه پوکو ایکس 7 و ردمی نوت 14 پرو 5G را روئیت کنند.

هر دوی این دستگاه‌های میان‌رده جدید شیائومی، مشخصاتی تقریباً مشابه دارند. با توجه به این شباهت، به نظر می‌رسد پوکو ایکس 7 همان نسخه ریبرند شده ردمی نوت 14 پرو 5G باشد. با این حال، این دو گوشی تفاوت‌هایی نیز خواهند داشت که عمده آن مربوط به قسمت دوربین است. پوکو ایکس 7 قرار است با قیمتی کمتر به فروش برسد و عرضه جهانی‌اش باعث شود در دسترس افراد و مشتریان بیشتری قرار بگیرد.

دیگر چیزی تا معرفی سری ردمی 14 باقی نمانده و کم کم اطلاعات زیادی از این سری گوشی به بیرون درز خواهد کرد. چندی پیش مشخص شد که ردمی نوت 14 5G قرار است در بازار جهانی ریبرند شود و به عنوان پوکو ام 7 5G به فروش برسد. هر دو دستگاه پوکو ایکس 7 و ردمی نوت 14 پرو 5G این دستگاه‌ها کد اسم amethyst دارند و با تراشه Snapdragon 7s Gen 3 (کد SM7635) به بازار عرضه خواهند شد. استفاده از این تراشه، باعث می‌شود نسل جدید شیائومی بهبودی بسیار واضح در مقایسه با نوت 13 پرو 5G داشته باشند. در نسل قبل، از تراشه Snapdragon 7s Gen 2 استفاده شده بود که توسط سامسونگ تولید شده اما تراشه Snapdragon 7s Gen 3، به دست شرکت نامدار TSMC تولید شده است و قطعاً سابقه و تجربه بیشتر این شرکت، تفاوت‌هایی با تولید سامسونگ خواهد داشت.

مشخصات اولیه پوکو ایکس 7

از مشخصات اولیه پوکو ایکس 7 و ردمی نوت 14 پرو 5G می‌توان به شماره مدل آنان اشاره کرد. شماره مدل گوشی جدید ردمی 24090RA29G بوده و شماره مدل گوشی جدید پوکو نیز 24095PCADG خواهد بود. چند ماه پیش نیز ردمی نوت 14 پرو 5G موفق شد تاییدیه 3C را با همین شماره مدل دریافت کند. متاسفانه در جزئیات این تاییدیه درج شد که گوشی از شارژر 45 واتی استفاده می‌کند که نسبت به شارژر 67 واتی نسل قبل، یک نکته منفی به حساب می‌آید. متاسفانه سری جدید ردمی نوت، از برخی نظرها نسبت به نسل قبل افت داشته و تنها در زمینه تراشه بهبودی واضح داشته است.

از طرف دیگر، مدل ردمی نوت 14 5G نیز با شارژر 45 واتی عرضه می‌شود که آن را یک مرحله از نسخه نسل قبلش بالاتر می‌برد. در ردمی نوت 13 5G از شارژر 33 واتی استفاده شده بود. واضح است که شیائومی تغییراتی در مدل جدیدش ابداع کرده اما کاهش سرعت شارژ در مدل پرو، قطعاً با استقبال خوبی مواجه نخواهد شد. جالب است بدانید که ردمی نوت 14 پرو 5G اولین دستگاهی است که از تراشه Snapdragon 7s Gen 3 استفاده می‌کند. تا پایان ماه جاری، این سری گوشی قرار است به زودی معرفی شوند و باید دید که شیائومی چه تغییراتی در مدل‌های میان‌رده محبوبش اعمال کرده است.