امکان حذف اکانت تردز بدون آسیب به حساب اینستاگرام در آخرین به‌روزسانی در دسترس کاربران قرار گرفته است، اما پس از اقدام، ۳۰ روز تا حذف اکانت طول می‌کشد.

شرکت متا به‌عنوان مالک واتس‌اپ، فیس‌بوک و اینستاگرام چند ماه قبل، از برنامه جدید تردز برای رقابت با ایکس (توییتر) رونمایی کرد. این پلتفرم در روزهای ابتدایی عملکرد خارق‌العاده‌ای داشت و توانست ۱۰۰ میلیون کاربر به خود جذب کند، اما پس از پایان هیجان اولیه و به‌دلیل کمبود ویژگی‌های کاربردی بخش بزرگی از کاربران، تردز را ترک کردند. بااین حال متوجه شدند که راهی برای حذف اکانت ساخته شده بدون پاک کردن اینستاگرام وجود ندارد. درحقیقت این پلتفرم برپایه اینستاگرام بنا شده و کاملا به آن متصل بود.

این مسئله باعث نارضایتی بیشتر کاربران شد، تا اینکه اواخر شهریور ماه، خبر توسعه به‌روزرسانی جدید با افزودن قابلیت حذف اکانت تردز بدون آسیب به اینستاگرام منتشر شد. اکنون و پس از گذشت بیش از یک ماه، مدیرعامل اینستاگرام، آدام موسری اعلام کرد به‌روزرسانی جدید عرضه شده و کاربران می‌توانند اکانت تردز خود را پاک کنند. البته درصورت حذف اکانت تردز، ۳۰ روز طول می‌کشد تا اکانت کاربر حذف شود و طی این ۳۰ روز اگر بخواهد می‌تواند با ورود به حساب کاربری خود این پروسه را متوقف کند. همچنین پس از حذف اکانت تردز، کاربر تا ۹۰ روز نمی‌تواند حساب جدیدی برپایه همان اکانت اینستاگرام بسازد. در ادامه روش حذف اکانت تردز را مشاهده می‌شود:

قابلیت حذف اکانت تردز بدون پاک کردن اینستاگرام

روش حذف اکانت تردز

پس از نصب آخرین نسخه برنامه تردز و ورود به آن، کاربران باید از مسیر زیر برای حذف اکانت تردز بدون پاک کردن حساب اینستاگرام اقدام کنند. البته این قابلیت برای برخی از کاربران عرضه شده و طی هفته‌های آتی در دسترس همه قرار می‌گیرد.

  1. ورود به تنظیمات درون برنامه تردز (Settings)
  2. انتخاب گزینه اکانت (Account)
  3. ورود به بخش حذف یا غیرفعال کردن پروفایل (Delete or deactivate profile)
  4. انتخاب گزینه حذف

اگر این قابلیت برای حساب کاربری شما ارائه نشده باشد، در مرحله ۳ فقط گزینه «غیرفعال کردن پروفایل (deactivate profile)» را مشاهده می‌کنید که با انتخاب آن می‌توانید به‌صورت موقت، اکانت خود را از دسترس خارج کرده و پست‌ها را از پلتفرم حذف کنید. همچنین قابلیت دیگری دیروز معرفی و برای برخی از کاربران عرضه شد که امکان جلوگیری از اشتراک‌گذاری خودکار پست‌های کاربر در اینستاگرام و فیس‌بوک را فراهم می‌کرد. بنابراین مشخص است که مدیران این پلتفرم می‌خواهند آن را به‌صورت کامل از اینستاگرام و فیس‌بوک جدا کنند. البته هنوز راه زیادی باقی مانده است.

روش حذف اکانت تردز

مثلا برای ساخت اکانت تردز، حتما باید از حساب اینستاگرام استفاده کنید. بنابراین باوجود افزودن قابلیت حذف تردز بدون حذف اینستاگرام، امکان حذف اکانت اینستاگرام بدون حذف تردز وجود ندارد. علاوه‌بر آن، سیستم ارسال پیام تردز درحقیقت درون اینستاگرام اتفاق می‌افتد و سرویس تردز از فعالیت‌های اینستاگرامی کاربر برای انتخاب محتوای پیشنهادی بهره می‌برد. بنابراین حتی اگر مدیران قصد جدایی کامل بین این ۲ پلتفرم را داشته باشند، مدت زیادی طول خواهد کشید تا کاملا از یکدیگر جدا شوند.

نظر شما چیست؟ آیا قابلیت حذف اکانت تردز بدون پاک کردن حساب اینستاگرام برای شما فعال شده است؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: