در سه ماهه سوم سال 2022 یعنی بازه زمانی بین جولای تا سپتامبر شاهد کاهش تولید جهانی گوشی های هوشمند هستیم. در این بازه زمانی، برندهای بزرگ، 289 میلیون دستگاه گوشی هوشمند تولید کردند که این رقم در سه ماهه دوم 307 میلیون دستگاه بود. این امر منجر به کاهش 0.9 درصدی فصلی و همچنین کاهش 11 درصدی نسبت به سال قبل شده است.

این گزارش طبق آخرین تحقیقات Trendforce در مورد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند است. Trendforce گفته که تولید گوشی‌های هوشمند تقاضای بسیار ضعیفی را نشان می‌دهد. این به این دلیل است که شرکت‌ها به‌جای معرفی دستگاه‌های جدید، موجودی را در اولویت قرار می‌دهند. برندها همچنین اهداف تولید خود را به دلیل باد مخالف اقتصاد جهانی کاهش دادند.

بر اساس این گزارش، سامسونگ با 22.2 درصد سهم و 64.2 میلیون دستگاه پیشتاز بازار تولید گوشی‌های هوشمند است. اپل با 17.6 درصد سهم و تولید 50.8 میلیون دستگاه در رتبه دوم فهرست قرار دارد. شیائومی با 13.1 درصد سهم در جایگاه سوم قرار دارد و همچنین شامل برندهای فرعی این شرکت Redmi، POCO و Black Shark می‌شود. OPPO ازجمله Realme و OnePlus با 11.6 درصد سهم چهارم است. Vivo با داشتن 8.5 درصد سهم بازار در تولید گوشی‌های هوشمند، لیست پنج مورد برتر را تکمیل می‌کند.

Trendforce همچنین نتایج را برای سه ماهه چهارم سال 2022 یعنی اکتبر تا دسامبر برآورد می‌کند. اپل با 24.6 درصد سهم در بازار پیشتاز خواهد بود زیرا گفته می‌شود غول فناوری کوپرتینویی تولید آیفون‌های خود را به‌موقع برای تعطیلات افزایش می‌دهد. گفته می‌شود که هر چهارم گوشی هوشمند جدیدی که از کارخانه تولید می‌شود آیفون است.

در همین حال، سامسونگ به رتبه دوم سقوط خواهد کرد زیرا طبق گزارش‌ها، تولید خود را کاهش می‌دهد تا دستگاه‌های قبلاً تولیدشده را پیش ببرد. این گزارش همچنین می‌افزاید که برندهای چینی ازنظر تولید دستگاه در سه ماهه چهارم رشد تقریباً ثابتی را ثبت خواهند کرد. علاوه بر این، شرکت‌ها برای آینده‌ای بدون فناوری ایالات‌متحده مانند ISP Vivo، تراشه شارژ داخلی شیائومی و MariSilicon X NPU OPPO آماده می‌شوند.

نظر شما درباره کاهش تولید جهانی گوشی های هوشمند چیست؟ اخبار بیشتر را از رسانه علاءالدین دنبال کنید.

خبر مرتبط: