اخیرا گزارش‌هایی منتشر شده بودند مبنی بر اینکه گوگل در حال کار بر روی گوشی هوشمند جدیدی از سری پیکسل است که با شماره مدل G10 شناخته می‌شود. این گوشی ظاهرا قرار است یک مدل تغییر یافته از پیکسل 7 پرو باشد، اما باتوجه به اطلاعاتی که در دست داریم، ممکن است هم مربوط به گوشی پیکسل 8 پرو باشد که گوگل به احتمال زیاد در سال آینده آن را عرضه می‌کند. خبرهای اولیه در مورد مدل Pixel G10 توسط توسعه‌دهنده‌ای به نام کوبا وویچیچوسکی در توییتر به اشتراک گذاشته شدند. اما با نگاهی به توییت‌های او، متوجه می‌شویم که این گوشی ظاهرا دارای یک حسگر اولتراسونیک در Pixel 8 Pro است که محصول شرکت کوالکام است.

به عبارت دیگر، این خبر نشان می‌دهد که پیکسل 8 پرو که سال آینده عرضه می‌شود نیز احتمالا از همین فناوری برخوردار خواهد بود. چراکه اگر G10 حتی یک مدل میانی و اصلاح شده از پیکسل 7 پرو باشد هم، قطعا فناوری‌های نوین آن در پیکسل 8 پرو نیز وجود خواهند داشت. استفاده از حسگر اثرانگشت اولتراسونیک (مبتنی از امواج صوتی) می‌تواند مشکلاتی که کاربران گوشی‌های پیکسل با سنسور اثرانگشت نوری آن داشتند را نیز حل کند. در حال حاضر، برندهای دیگری مانند سامسونگ، ویوو و غیره از قبل برای ایجاد امنیت بیومتریک به سمت استفاده از سنسورهای اولتراسونیک رفته‌اند. با استفاده از این حسگر جدید، گوگل قادر خواهد بود تجربه باز کردن قفل سریعتر و روان‌تری را به کاربران خود ارائه دهد. مزایای دیگری نیز در استفاده از این نوع سنسور وجود دارد، مانند باز کردن قفل دستگاه حتی با انگشت خیس یا چرب.

سنسور اثر انگشت گوگل پیکسل ۸ پرو

جالب اینکه سنسورهای اولتراسونیک از سایر انواع اسکنرهای اثرانگشت ایمن‌تر و دقیق‌تر هستند. متأسفانه، هنوز جزئیات دقیقی در مورد پیکسل 8 پرو منتشر نشده است. اگرچه، اعتقاد بر این است که گوشی نسل آینده گوگل از تراشه نسل بعدی این شرکت، یعنی Tensor 3 استفاده خواهد کرد که احتمالا باز هم توسط سامسونگ تولید خواهد شد. تراشه نسل جدید احتمالا نسبت به نسل قبلی خود ارتقا عملکردی بهتری خواهد داشت و همچنین سری پیکسل 8 به طور کلی ممکن است در بحث پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع، ارتقاهای زیادی پیدا کنند. به خاطر داشته باشید که در حال حاضر این فقط یک گزارش تایید نشده است، پس فعلا اعتماد چندانی به اعتبار آن نکنید.

خبر مرتبط: گوگل ویژگی‌های جدیدی برای اندروید و Wear OS معرفی کرد