آخرین نسخه از سیستم‌عامل‌های Android و Wear OS شرکت گوگل چندین ویژگی جدید را برای گوشی‌های اندرویدی و ساعت‌های هوشمند دارای سیستم‌عامل Wear OS به ارمغان می‌آورند. این ویژگی‌های جدید آخرین نسخه اندروید در هفته‌های آینده، یعنی درست در فصل جشن سال نو میلادی در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. جالب‌توجه‌ترین قابلیت‌های این سیستم‌عامل‌ها عبارت‌اند از:

امکان Cast to watch روی Google TV

برنامه نرم‌افزاری Google TV در جدیدترین نسخه، حالا به شما اجازه می‌دهد تا محتواهای بصری گوشی خود را با یک ضربه ساده به‌آسانی روی تلویزیون هوشمند خود پخش‌کنید. در این حالت شما همچنان می‌توانید با گوشی خود در اینترنت بگردید، در حالی که تلویزیون به‌صورت همزمان محتواهای پخش‌شده از منبع گوشی را پخش می‌کند.

یک حالت "خوانشگر" جدید برای اندروید

حالت جدید خوانشگر اندروید (Reading mode) دسترسی به قابلیت‌هایی را باز می‌کند که تجربه مطالعه در گوشی را بهبود می‌بخشند. با استفاده از این حالت شما می‌توانید فونت، اندازه و رنگ نوشته‌های صفحه‌نمایش خود را به‌دلخواه تغییر دهید. همچنین قابلیت‌های تبدیل گفتار به متن و سرعت بازپخش نیز بهتر شده‌اند. این یکی از ویژگی‌های جدید آخرین نسخه اندروید بود.

یک ویجت جدید برای جستجو مستقیم در یوتوب

حالا کاربران می‌توانند به‌سادگی با یک ضربه از طریق صفحه اصلی خود به یوتوب دسترسی داشته باشند. ویجت صفحه خانه یوتوب به شما اجازه می‌دهد تا به فیدهای اشتراکی، ویدئوهای موردعلاقه و بخش ویدئوهای کوتاه یوتوب، مستقیماً از صفحه هوم‌اسکرین دسترسی داشته باشید.

قابلیت های جدید اندروید و wearOS

اشتراک‌گذاری کلید دیجیتال ماشین

اکنون می‌توانید کلیدهای دیجیتال سازگار با خودرو خود را از طریق برنامه کیف پول دیجیتال در گوشی‌تان با سایر گوشی‌های Google Pixel یا iPhone به اشتراک بگذارید.

طراحی جدید عکس‌های جشن در Google Photos

Google Photos در حال دریافت گزینه‌های جدیدی در بخش طراحی ترتیب عکس‌های جشن است که توسط Yao Cheng Design ایجادشده است. کاربران حالا می‌توانند عکس‌های خود را انتخاب کرده و سپس آنها را دریکی از چندین گزینه طراحی جدید مرتب کنند.

گزینه‌های ایموجی و استیکر جدید

حالا شما می‌توانید با استفاده از Gboard ایموجی‌های بیشتری را به استیکر تبدیل کنید.

ویژگی‌های جدید سیستم‌عامل Wear OS

Wear OS Tiles کار پیمایش در میانبرهای برنامه‌هایی مانند مخاطبین، نقشه‌های گوگل، آب‌وهوا را آسان‌تر می‌کند. Google Keep نیز با ظاهری بهبودیافته، به‌روز شده است که شکل ظاهری بهتری برای صفحه‌نمایش ساعت‌های هوشمند دارد. Adidas Running هم‌اکنون از دستورات صوتی Google Assitant پشتیبانی می‌کند.

خبر مرتبط: به‌روز‌رسانی عملکرد Xbox در ChromeOS