دو هفته قبل فاش شد که قرار است گوگل قابلیتی  را رونمایی کند که به‌موجب آن پخش موسیقی با Gemini در یوتیوب امکان‌پذیر می‌شود که درحال حاضر این امکان فراهم شد و کاربران می‌توانند با استفاده از دستور صوتی به Gemini بخواهند برایشان موسیقی پخش کند.

اکنون می‌توانید با استفاده از دستور صوتی به Gemini در یوتیوب موزیک، آهنگ موردعلاقه‌تان را پخش کنید. این ویژگی ماه گذشته کشف شد و اوایل این ماه تست شده است. برای استفاده از این ویژگی نیاز دارید که قابلیت یوتیوب موزیک را از قسمت تنظیمات در اپلیکیشن گوگل جمنای در تلفن هوشمند اندروید یا تبلت‌تان فعال کنید.

البته این تنها کاری نیست که می‌توانید با دستور صوتی به Gemini انجام دهید. شما می‌توانید موسیقی موردنظرتان را سرچ کنید یا موج رادیو با هر سلیقه‌ای را بگیرید. به‌طور مثال می‌توانید از Gemini درخواست کنید که یک آهنگ رادیویی شاد را برایتان در صبح پخش کند یا یک ایستگاه رادیویی موسیقی آرامش‌بخش را در یوتیوب موزیک بگیرد.

همچنین می‌توانید از Gemini بخواهید که فقط موسیقی پخش کند و آنوقت این دستیار هوش مصنوعی قدرتمند لیست پخش موسیقی را دراختیارتان قرار می‌دهد. پلاگین‌های دیگری که Gemini دارد عبارت است از: Google Flights, Google Hotels, Google Maps, Google Workspace, Youtube

دستور صوتی به Gemini

با این که Gemini تمام ویژگی‌های دستیار گوگل را ندارد اما گوگل گفته است که این هوش مصنوعی در نهایت جانشین دستیار گوگل می‌شود. اوایل امسال گوگل بخش اعلان‌ها را برای سرچ وب‌سایت نسخه موبایل اضافه کرد و اکنون کمپانی همان طرح را برای اپلیکیشن گوگل در اندروید پیاده می‌کند. علاوه براین آخرین نسخه بتای برنامه گوگل برای اندروید 15.20 دارای برگه اعلان در نوار ابزار پایین است.

این برگه شامل تمام اعلان‌های ارسالی از طرف اپلیکیشن موردنظر استو از جمله اعلان‌های مربوط به وضعیت آب و هوا، نتایج رویدادهای ورزشی، اطلاعات پروازها، برنامه اکران فیلم‌ها و ... همچنین اگر اشتباها اعلان یک برنامه را حذف کنید، می‌توانید آن را در این قسمت پیدا کنید. هر اعلان دارای یک آیکون سه نقطه است که با کلیک کردن روی آن سه گزینه نمایش داده می‌شود: حذف، اعلان دریافت نشود، ارسال بازخورد.

براساس گزارش‌های رسیده، کمپانی این به‌روزرسانی را تنها برای معدودی از افراد منتشر کرده و انتظار می‌رود طی روزهای آينده این شرکت ویژگی موردنظر را به‌طور گسترده در دسترس قرار دهد. براین اساس گوگل باید این ویژگی جدید را طی چندماه آینده و پس از انجام تست در نسخه بتا اپلیکیشن به‌طور عمومی منتشر کند.