شرکت شیائومی اعلام کرد سری شیائومی ۱۴ در تاریخ ۶ اسفند ماه برای عرضه در بازار جهانی معرفی می‌شود، اما مشخص نیست که کدام‌یک از نسخه‌های پایه، پرو و اولترا در این مراسم حضور داشته باشند.

شرکت شیائومی چند ماه قبل از سری شیائومی ۱۴ رونمایی کرد. این سری شامل ۲ نسخه پایه و پرو، اولین دستگاه‌هایی بود که به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ مجهز شد. بااین حال این ۲ پرچمدار فقط در بازار چین عرضه شد و به بازار جهانی راه نیافت. اکنون گزارشی منتشر شده که تاریخ عرضه جهانی سری شیائومی ۱۴ را فاش می‌کند.

شرکت شیائومی پوستری در پلتفرم ایکس (X) منتشر کرد که در آن تاریخ مراسم معرفی جهانی سری شیائومی ۱۴ به چشم می‌خورد. براین اساس سری شیائومی ۱۴ قرار است ۲۵ فوریه مصادف با یکشنبه ۶ اسفند ماه معرفی و راهی بازار جهانی شود. پیش از این شایعاتی منتشر شده بود که نشان می‌داد نسخه پرو قرار نیست در بازار عرضه شود و فقط نسخه پایه و پس از مدتی نسخه اولترا ارائه می‌شود، اما به‌نظر می‌رسد نسخه پرو هم به بازار جهانی برسد. همچنین مشخص نیست نسخه اولترا هم در این مراسم معرفی می‌شود یا مانند سال گذشته باید تا اواخر بهار منتظر آن باشیم.

با این حال، همانطور که اشاره شد هیچ تایید رسمی درباره نسخه‌ها ارائه نشده است و فقط از آنجایی که به «سری شیائومی ۱۴» اشاره شده می‌دانیم حداقل ۲ گوشی معرفی می‌شود که یکی از آنها نسخه پایه است.

شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو ۲ نسخه از بهترین پرچمداران حال حاضر در گوشی‌های هوشمند به‌حساب می‌آیند. این ۲ دستگاه از بهترین تراشه اندرویدی، یکی از بهترین و پرنورترین نمایشگرها و سیستم دوربین کم‌نظیر بهره می‌برند. شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد شیائومی قصد دارد ۱۴ اولترا را به دوربین بهتری نسبت‌به ۱۴ پرو مجهز کند. این سیستم از ۴ دوربین پشت شامل سنسور LYT-900 سونی برای دوربین اصلی تشکیل شده است.

یکی از نکات مهم سری شیائومی ۱۴، قیمت آن است. شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو در بازار چین باقیمت معادل ۵۵۰ و ۷۰۰ دلار عرضه شده بود، اما هنوز مشخص نیست این ۲ دستگاه با چه قیمتی در بازار جهانی عرضه شود. البته معمولا گوشی‌های چینی در بازار جهانی قیمت بسیار بالاتری دارند و مثلا گوشی تاشو آنر مجیک V2 که در بازار چین حدودا ۱۲۵۰ دلار قیمت داشت، در بازار جهانی با برچسب قیمتی ۲۰۰۰ دلاری عرضه می‌شود.

درانتها یادآوری می‌شود چند روز قبل گزارشی مبنی‌بر عرضه شیائومی ۱۴ اولترا، در اوائل اسفند ماه منتشر شده بود و ممکن است ۶ اسفند ماه شاهد معرفی این دستگاه در رویداد شیائومی باشیم.

اخبار مرتبط: