شرکت کلیکس در نمایشگاه CES 2024 از کیبورد فیزیکی آیفون رونمایی کرد که با اتصال به پایین دستگاه، هنگام تایپ نمایشگر را به صورت کامل در اختیار کاربر می‌گذارد، اما ۱۴۰ دلار قیمت دارد.

یک شرکت انگلیسی به‌نام کلیکس (Clicks) می‌خواهد به‌زودی از لوازم جانبی جدیدی در نمایشگاه CES 2024 لاس وگاس معرفی کند که اگر به طراحی گوشی‌های قدیمی و کیبوردهای فیزیکی علاقه دارید، احتمالا شگفت‌زده خواهید شد. این لوازم جانبی، یک کیبورد فیزیکی است که می‌تواند به آیفون متصل شود و حس استفاده از یک گوشی قدیمی را به کاربر می‌دهد. همچنین نتیجه نهایی شباهت زیادی به گوشی بلک بری دارد که زمانی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده گوشی شناخته می‌شد. این کیبورد به انتهای گوشی متصل می‌شود و هیچ بخشی از صفحه‌نمایش دستگاه را نمی‌پوشاند. البته هنگام اتصال، طول دستگاه بیشتر می‌شود که هنگام تایپ نمایشگر بزرگ‌تری در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

کیبورد ایفون

کیبورد فیزیکی کلیکس، باتوجه به مدل آیفون از طریق درگاه لایتنینگ یا تایپ سی به آیفون متصل شده و با قرار گرفتن درگاه دیگری در قسمت پایینی کاربر می‌تواند دستگاه خود را شارژ کند. به‌همین دلیل این کیبورد از طریق بلوتوث متصل نشده و نیازی به شارژ ندارد. برای استفاده از این ابزار در شب و محیط‌های کم‌نور هم دکمه‌های این کیبورد به چراغ مجهز شده‌اند که کاربر می‌تواند با روشن کردن آنها، از این دستگاه به‌راحتی بهره ببرد. علاوه‌بر آن، درصورتی که کاربر نخواهد از قابلیت لمسی گوشی استفاده کند می‌ةواند از دکمه‌های کیبورد برای استفاده عادی به غیر از تایپ کردن هم بهره ببرد. مثلا با فشار دادن دکمه فاصله در صفحات وب، به پایین صفحه منتقل خواهید شد.

البته این کیبورد ۲ مشکل بزرگ دارد که می‌تواند موانع بزرگی برای فروش آن باشد. اول اینکه دکمه های این کیبورد نسبتا کوچک هستند و احتمالا بخش زیادی از کاربران به‌دلیل کوچک بودن آنها نمی‌توانند احساس راحتی داشته باشند. مسئله دوم هم قیمت بسیار بالای این دستگاه است. هم اکنون پیش فروش کیبورد فیزیکی آیفون کلیکس آغاز شده است، اما علاقمندان برای خریداری هر عدد باید مبلغ ۱۳۹ دلار پرداخت کند. یعنی اگر دلار ۵۰ هزار تومان باشد، این کیبورد حدودا ۷ میلیون تومان قیمت دارد که بسیار بیشتر از کیبورد‌های عادی کامپیوتر است.

اخبار مرتبط: