گزارش‌ها نشان می‌دهد شکایت جمعی از کاربران درخصوص کاهش عملکرد دستگاه‌های آیفون در سال 2017 منصوب به Batterygate نتیجه داد و غول کوپرتینو باید به هریک از کاربران ۹۲ دلار غرامت بپردازد.

اوایل سال 2020 میلادی، جمع بزرگی از کاربران در ایالات متحده آمریکا با ثبت شکایت علیه اپل به‌دلیل کاهش عملکرد دستگا‌ه‌ها موفق شدند این کمپانی بزرگ فناوری را ملزم به پرداخت 500 میلیون دلار کنند. درحقیقت، ماجرا از آن‌جا شروع می‌شود که اپل برای جلوگیری از کاهش سلامت باتری دستگا‌ه‌های آیفون با انتشار یک آپدیت نرم‌افزاری عملکرد پردازشی گوشی‌های پرچمدارش را کاهش داد که با شکایت کاربران مواجه شد؛ اکنون پس‌از پیروزی کاربران در سال 2020، این غول 3 تریلیون دلاری شروع به‌پرداخت ۹۲ دلار غرامت به‌ هریک از کاربران کرده‌است.

مجله خبری MacRumors با انتشار اطلاعاتی از یک وب‌سایت نشان داد تسویه حساب کاربران طی یک بازه‌‌زمانی کوتاه انجام می‌شود تا تیم مدیریتی بتواند سریعا به پروژه‌های مهم‌تر بپردازد. همچنین، این گزارش بیان می‌کند افشاگران سرشناسی نظیر «کن استرند» و «مایکل بورکهارت» در فهرست قرار دارند که می‌توانند 92.17 دلار دریافت کنند، اما بخشی از‌این مبلغ به‌عنوان مالیات دولتی کسر می‌شود؛ بنابراین هیچ‌یک از کاربران نمی‌توانند کل مبلغ را داشته باشند.

Batterygate

باوجوداین، گزارش موردبحث بیان می‌کند برای واجد شرایط بودن دریافت غرامت ۹۲ دلاری کاربران می‌بایست در سال 2020 میلادی ثبت شکایت می‌کردند؛ همچنین، این مبلغ تنها برای کاربرانی است که در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کنند درنظر گرفته شده‌است. ازسوی‌دیگر، شرایطی برای پرداخت وجود دارد که تنها درصورت آن کاربران می‌توانند مبلغ یادشده را دریافت کنند؛ به‌عنوان‌مثال، مدل آیفون و نسخه iOS از مهم‌ترین عوامل هستند، چراکه اپل با ارائه آپدیت نرم‌افزاری عملکرد پردازشی را کاهش داد.

برهمین‌اساس، اگر کاربران از گوشی‌های آیفون قدیمی‌تر استفاده می‌کردند یا سیستم‌عامل‌شان را به نسخه موردبحث به‌روزرسانی نکرده باشد، نمی‌توانند غرامت ۹۲ دلاری Batterygate را دریافت کنند. همچنین، باید اشاره کنیم، چندی‌ پس‌از حماسه «Batterygate» غول کوپرتینو به‌سرعت قابلیت سلامت باتری را معرفی کرد که به‌کاربران اجازه می‌دهد عمرباتری و سلامت آن را مشاهده کنند؛ دراین‌صورت، می‌توانند تصمیم‌ بگیرند باتری را فدای عملکرد پردازشی سنگین کنند یا آن‌که میزان کمتری از گوشی‌هایشان بهره‌مند شوند.

علاوه‌براین، باید خاطرنشان کنیم سری آيفون ۱۵ برای بهبود طول‌عمر باتری از سه مدل تنظیمات متفاوت بهره می‌برد که به کاربران اجازه می‌دهد بین شارژ باتری بهینه، محدودیت ۸۰ درصدی و عادی انتخابی عاقلانه داشته باشند. اگر سلامت شارژ باتری و استفاده ابزاری از آيفون ۱۵ برای شما اهمیت دارد بهترین گزینه فعال‌سازی یکی از گزینه‌های یادشده است تا بتوانید برای چندین سال از گوشی مورد علاقه‌تان بهره‌مند شوید. همچنین، یادآور می‌شویم سری آیفون ۱۵ مشکلات نرم‌افزاری مانند افزایش دما دارد که احتمالا طی به‌روزرسانی‌های آینده رفع خواهد شد.

اخبار مرتبط: