گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی فناوری پزشکی Masimo با پیروزی مقابل دو کمپانی، قصد دارد همان سیاست را مقابل اپل برای نقض پتنت اجرا کرده و آن‌ها را ملزم به‌ پرداخت میلیون‌ها دلار غرامت برای استفاده از کنترل اکسیژن خون در ساعت‌های هوشمند اپل‌واچ اولترا نسل دوم و سری 9 کند.

طی هفته‌های گذشته، اخبار و حواشی زیادی پیرامون شکایت کمپانی Masimo از اپل شنیده شد که نشان می‌داد غول کوپرتینو با نقض پتنت کنترل اکسیژن خون، از چنین فناوری برای تولید ساعت‌های هوشمند نسل جدید اپل‌واچ اولترا نسل دوم و سری 9 استفاده کرده است. باتوجه‌به گزارش‌ها، به‌نظر می‌رسد Masimo ثبت شکایت را از سال 2020 میلادی شروع کرد و تاکنون بیشتر 100 میلیون دلار هزینه کرده تا بتواند علیه بزرگ‌ترین و ارزشمندترین کمپانی جهان به‌ پیروزی برسد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

همان‌طورکه می‌دانید، پس‌از پیگیری‌های مستمر کمپانی فناوری پزشکی Masimo درخصوص نقض پتنت کنترل اکسیژن خون، کمیسیون تجارت بین‌الملل و دادگاه فدرال رای به ممنوعیت فروش ساعت‌های هوشمند اپل‌واچ اولترا نسل دوم و سری 9 دادند؛ بااین‌حال، با تلاش‌های اپل محدودیت‌ها تا دهم ژانویه 2024 میلادی برداشته شد تا این کمپانی بتواند چاره‌ای برای آن بیاندیشد. درحال‌حاضر، اخباری درخصوص ارائه آپدیت نرم‌افزاری و غیرفعال‌سازی قابلیت موردبحث منتشر شده، اما به‌نظر نمی‌رسد موردقبول Masimo واقع شود، چراکه آن‌ها باور دارند بخشی از سخت‌افزار این گجت‌های پوشیدنی باید تغییر کند.

شکایت Masimoکمپانی از اپل

علاوه‌براین، Masimo در دادگاه مدعی شد اپل با استخدام چندین نیروی سابق این کمپانی توانسته به پتنت‌های مهم کنترل اکسیژن خون دست پیدا کند. اکنون، با چنین اتهاماتی علیه اپل، Masimo توانست درمقابل اپل با 3 تریلیون دلار سرمایه قد علم کرده و حقش را بگیرد. ازسوی‌دیگر، کمپانی AliveCor با ثبت شکایت به‌دلیل نقض پتنت کنترل ضربان قلب یا ECG قصد داشت دعوای حقوقی را با اپل داشته باشد و غرامت دریافت کند، اما ادعا آن‌ها به‌جایی نرسید. بنابراین نگاه‌ها به ماسیمو دوخته شده تا ببینند مدیرعامل ایرانی توان رویارویی با اپل را دارد یا این‌بار شکست می‌خورد.

براساس تازه‌ترین گزارش‌ها، به‌نظر می‌رسد Masimo در گذشته با شکایت علیه Nellcor و Royal Philip به‌دلیل نقض پتنت توانسته بود میلیون‌ها دلار غرامت بگیرد؛ اکنون این کمپانی فناوری پزشکی توانسته با همان سیاست از اپل شکایت کرده و آن‌ها را در شرایطی قرار دهد که روی به‌همکاری یا پرداخت غرامت چند صد میلیون دلاری کند. گزارش‌ نشریه وال استریت ژورنال نشان می‌دهد دارایی Masimo در سال 2022 میلادی حدود ۱۴۴ میلیون دلار برآورد شد، اما اکنون با پرداخت صد میلیون برای پیگیری پرونده اپل، سرمایه آن‌ها به‌شدت کاهش یافته است.

در سال 2006 میلادی، ماسیمو توانست پس‌از هفت سال نبرد سخت با Nellcor به‌اولین پیروزی در جریان نقض پتنت برسد؛ سپس در سال 2016 میلادی، یک درگیری حقوقی با کمپانی رویال فیلیپس آغاز شد که به‌ترتیب 800 و 300 میلیون دلار غرامت گرفت. بنابراین، می‌توان تصور کرد با دو شکایت و سود یک میلیارد دلاری لذت زیادی را برای Masimo به‌همراه داشته است. درصورت پیروزی انتظار می‌رود چندین برابر این مبلغ به‌عنوان غرامت به آن‌ها برسد؛ به‌همین‌دلیل، مدیرعامل ایرانی، جو کیانی با تمام توانش این پرونده را پیگیری می‌کند.

اخبار مرتبط: