نسخه اندرویدی ربات هوش مصنوعی ChatGPT منتشر شد، این نسخه از سرویس گوگل پلی قابل دسترسی خواهد بود.

پس از انتشار نسخه آی او اس ربات هوش مصنوعی ChatGPT، اکنون نوبت به کاربران اندروید می‌رسد که مدت‌ها برای عرضه آن انتظار کشیدند. این ربات کاربردی می‌تواند در انجام کارهای روزمره به کاربران کمک کند، اما پیش از این، کاربران اندرویدی تنها به نسخه تحت وب دسترسی داشتند که از محدودیت‌های بسیار زیادی برخوردار بود و عملا استفاده از آن غیرممکن بود.

طبق توییتی که حساب کاربری کمپانی اوپن ای آی منتشر کرد، نسخه اندرویدی ربات هوش مصنوعی ChatGPT در کشورهایی مانند ایالات متحده، هند، بنگلادش و برزیل برای کاربران دردسترس قرار گرفت و طی هفته‌های آینده برای سایر کشورها در اروپا و آسیا نیز منتشر می‌شود؛ البته اگر از کاربران آی او اس هستید این اپلیکیشن ماه‌ها قبل در اپل استور برای شما دردسترس قرار گرفته است.

نسخه اندرویدی هوش مصنوعی ChatGPT

هفته گذشته، کمپانی اوپن ای‌آی با قرار دادن اپلیکیشن ChatGPT در سرویس گوگل پلی اعلام کرد این برنامه به‌زودی دردسترس قرار می‌گیرد و کاربران می‌توانستند با کلیک روی گزینه رجیستر از زمان دسترسی آن مطلع شوند. زمانی‌که این برنامه برای کشورهای آسیایی ازجمله ایران منتشر شود تنها کاری که باید انجام داد استفاده از چند روش برای ثبت‌نام در آن است که قبلا آموزش‌های لازم را داده‌ایم.

نسخه اندرویدی ربات هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی برای اکوسیستم این سیستم‌عامل طراحی شده و کمپانی سازنده به‌خوبی آن را برای کاربران بهینه‌سازی کرده تا نحوه‌ی عملکرد ‌پاسخگویی ربات به سوال‌های کاربران ساده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان‌پذیر باشد؛ رابط کاربری نیز ساده طراحی شده تا یادگیری استفاده از آن چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد.

یادآوری می‌شود تمام ویژگی‌های ربات هوش مصنوعی ChatGPT نظیر جی‌پی‌تی پلاس برای کاربران دردسترس نخواهد بود؛ حتی اگر قابل دسترسی شود تنها برای مشترکان پریمیوم خواهد بود و کاربران عادی از آن محروم هستند. با این‌حال، شما نیز به‌عنوان کاربر عادی می‌توانید به تاریخچه چت دسترسی کامل داشته باشید و آن‌ها را به حافظه دستگاه‌تان منتقل کنید.

پس از انتشار نسخه اندرویدی، حالا می‌توان گفت ربات هوش مصنوعی جی‌پی‌تی برنامه‌‌ای جامع محسوب می‌شود که برای همه پلتفرم‌ها قابل دسترسی است. براین‌اساس، انتظار می‌رود کمپانی توسعه‌دهنده بیشتر روی عملکرد و کارایی آن تمرکز کند تا کاربران رضایت کافی از آن را داشته باشند، چراکه روزهای اخیر توسعه‌دهندگانی مانند گوگل و مایکروسافت نیز ربات‌های هوش مصنوعی‌شان را برای تمام کاربران به‌صورت رایگان عرضه کرده‌اند.

اخبار مرتبط: اپلیکیشن ChatGPT برای iOS عرضه شد