گزارش‌ها نشان می‌دهد آپدیت سیستم‌عامل iOS 17.2.1 پس‌از رفع چندین باگ نظیر تخلیه باتری، آن را با باگ نرم‌افزاری دیگری مانند اتصال به اینترنت همراه جایگزین کرده است.

زمانی‌که صحبت از گوشی‌های هوشمند می‌شود باید درنظر داشته باشیم نرم‌افزار و سخت‌افزار دستگاه اهمیت یکسان دارند. درواقع، آپدیت‌های نرم‌افزاری باعث بهبود عملکرد و رفع باگ‌های احتمالی موجود در سیستم‌عامل می‌شود؛ بنابراین، کاربران باید سعی کنند گوشی‌های هوشمندشان را مرتبا به‌روزرسانی کنند. بااین‌حال، باید یادآور شویم رفع باگ‌های نرم‌افزاری از سیستم‌عامل اندروید یا iOS فرایند ساده‌ای نیست و کوچک‌ترین اشتباه محاسباتی باعث بروز مشکلات گسترده برای میلیون‌ها کاربر می‌شود که برطرف‌کردن آن کاری به‌مراتب دشوار خواهد بود.

براساس آخرین گزارش‌ها، آپدیت نرم‌افزاری سیستم‌عامل iOS 17.2.1 باعث بروز یک باگ درخصوص اتصال به اینترنت همراه می‌شود که هنوز واکنشی ازسوی کمپانی اپل دریافت نکرده است. برای یادآوری خاطرنشان می‌کنیم، حدود ۱۰ روز پیش نسخه یادشده منتشر شد که باگ‌هایی مانند تخلیه باتری را برطرف می‌کرد، اما اکنون مشکلی فراگیرتر به‌صورت جایگزین آن شده است. درحال‌حاضر، کمپانی اپل به رفع باگ‌ها می‌پردازند و احتمالا تا چندین نسخه این‌موضوع ادامه خواهد داشت؛ به‌عنوان‌مثال، نسخه‌های پایدار سیستم‌عامل iOS 16 تا آخرین روزها ارائه نشده بود و کاربران سراسر سال با تعدادی باگ نرم‌افزاری دست‌وپنجه نرم می‌کردند.

اختلال در اتصال اینترنت همراه با آپدیت iOS 17.2.1

تعدادی از کاربران در شبکه اجتماعی و اطلاعاتی Reddit به سایر کاربران گوشی‌های آیفون اعلام کردند اگر نسخه iOS 17.2.1 را نصب نکرده‌اند از دانلود آن خودداری کنند تا اپل پس‌از پایان تعطیلات کریسمس و سال‌نو از نسخه جدید رونمایی کند. تاکنون هیچ‌یک از روش‌های کاربردی گذشته پاسخگوی این باگ نبوده است؛ حتی یکی از کاربران اظهار کرد ریست کردن دستگاه به تنظیمات کارخانه نمی‌تواند اتصال اینترنت همراه را بازگرداند. بنابراین، می‌توان موضوع بسیار پیچیده‌تر از آن است که به‌صورت دستی حل شود و باید تیم نرم‌افزاری این‌موضوع را حل کند.

ازسوی‌دیگر، باید اشاره کنیم کاربرانی که به برنامه بتا توسعه‌دهندگان دسترسی دارند به‌راحتی می‌توانند به نسخه iOS 17.3 دسترسی پیدا کنند و از قابلیت‌های جدید آن بهره‌مند شوند. باتوجه‌به گفته‌های برخی کارشناسان، آپدیت iOS 17.3 درمقایسه‌با iOS 17.2.1 بسیار بزرگ‌تر محسوب می‌شود و شامل برخی ویژگی‌های جدید خواهد شد که می‌تواند تجربه کاربری را برای مصرف‌کنندگان بهبود بخشد. درحال‌حاضر، اطلاعات بیشتری دردسترس نیست، اما درصورت انتشار هرگونه اخبار تازه آن را با شما اشتراک‌گذاری خواهیم کرد.

اخبار مرتبط: