بازی کالاف دیوتی وارزون موبایل قرار بود بهار سال ۱۴۰۳ عرضه شود، اکنون برای برخی کاربران ایرانی که این بازی را پیش ثبت‌نام کرده بودند در دسترس قرار گرفته است.

در دنیای بازی‌های ویدیویی، سری Call Of Duty شرکت اکتیویژن محبوبیت بسیار زیادی میان گیمرها دارد. این سری در گذشته با نسخه‌های آفلاین و بخش داستانی جذاب توانسته بود هواداران زیادی جذب کند. در سال‌های اخیر و با محبوبیت عناوین چند نفره آنلاین و به‌ویژه سبک بتل رویال، استودیو اکتیویژن هم به سمت ساخت عناوین با تمرکز بر بخش آنلاین رفت تا بیش از پیش گیمرها را به سوی خود جذب کند. Call Of Duty: Warzone (کالاف دیوتی وارزون) یکی از موفق‌ترین عناوین این سری بود که سال ۲۰۲۰ معرفی شد و به‌لطف قابلیت کراس پلتفرم، کاربران کنسول‌ها و کامپیوتر می‌توانستند در کنار هم بازی کنند. در ادامه سال ۲۰۲۲ نسخه دوم وارزون منتشر شد که این نسخه هم کاربران زیادی دارد.

در همین سال ۲۰۲۲ نماینده اکتیویژن با خبر ساخت کالاف دیوتی وارزون موبایل (Call Of Duty: Warzone Mobile) کاربران و علاقمندان را شگفت زده کرد. این عنوان قرار بود سال ۲۰۲۳ و چند ماه قبل منتشر شود، اما فقط نسخه بتا آن در دسترس برخی کاربران قرار گرفت. همچنین گفته شده بود که این نسخه با تاخیر مواجه شده و اردیبهشت ۱۴۰۳ به‌صورت رسمی در دسترس تمامی کاربران قرار می‌گیرد. همچنین در ابتدا و زمان رونمایی از آن، این نسخه به‌ویژه در گوشی‌های اندرویدی میان‌رده و اقتصادی با مشکلات نسبتا زیادی اجرا می‌شد. این مسئله تا جایی ادامه داشت که این بازی (نسخه بتا) اکنون در گوگل پلی با بیش از یک میلیون نصب و در مجموع ۱۶ هزار نقد کاربران، نمره ۲.۸ از ۵ را کسب کرده که اصلا قابل قبول نیست.

Call of Duty Warzone Mobil

بااین حال تمامی نکات بازی کالاف دیوتی وارزون موبایل منفی نیستند. عناوین مختلف Call Of Duty با اکانت اکتیویژن کار می‌کند که باعث می‌شود با ساخت یک حساب کاربری یا اکانت و خرید بتل پس در یک نسخه بتوان آن را به نسخه‌های دیگر منتقل کرد. همچنین با گزارشی که اکنون به‌دست ما رسیده برخی از کاربران ایرانی که پیش از این برای دریافت این عنوان پیش ثبت‌نام (Pre-Register) کرده بودند، اکنون مجوز نصب آن را دریافت کرده و می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. البته باید دید در حال حاضر و با وجود فاصله زیادی از عرضه اولین نسخه‌های آزمایشی و رفع باگ‌ها، این عنوان تا چه حدی می‌تواند رضایت‌بخش باشد.

گفته شده سازندگان Call Of Duty: Warzone Mobile نگاه بسیار جاه‌طلبانه‌ای در ساخت آن داشته‌اند تا این عنوان کیفیت بسیار بالایی داشته و بتواند تجربه‌ای مشابه نسخه کنسولی ارائه کند. البته دلیل تاخیر‌ این عنوان هم کیفیت نهایی پایین بوده که نتوانسته رضایت تیم سازنده را جلب کند. از مشخصات این عنوان می‌توان به نقشه وردنسک (Verdansk) اشاره کرد که محبوبیت زیادی میان هواداران دارد. همچنین حجم فایل دانلودی آن ۱.۳ گیگابایت است.

نظر شما چیست؟ آیا موفق به تجربه کالاف دیوتی وارزون موبایل شده‌اید؟ نظراتتان را درباره این عنوان با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: