در طی رویداد گلکسی آنپکد، شرکت سامسونگ از جدیدترین سری ایربادهای بی‌سیم خود رونمایی کرد که پیشرفتی واضح نسبت به نسل قبل محسوب می‌شوند. حال می‌خواهیم نگاهی به جذاب‌ترین ویژگی‌های گلکسی بادز 3 بیندازیم که خرید این ایرباد را توجیه می‌کنند.

طراحی گلکسی بادز 3 نسبت به نسخه دوم، تغییرات خاص و دیدنی به خود دیده است. با این حال، ظاهر تنها بخشی نیست که در این ایربادها تغییر کرده است. در اینجا می‌خواهیم به مهم‌ترین تغییرات و ویژگی‌های گلکسی بادز 3 اشاره کنیم که نسبت به نسخه نسل قبل پیشرفتی واضح داشته و ارزش خرید آن را بالا برده است.

گلکسی بادز 2 از بلوتوث ورژن 5.2 و کدک صدای Samsung Scalable Codec یا SCC پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود موسیقی به شکلی با کیفیت و شنیدنی، از گوشی به ایربادهایتان منتقل شود. با این حال، در گلکسی بادز 3 این مسئله پیشرفتی واضح داشته است. از جمله ویژگی‌های گلکسی بادز 3 می‌توان به استفاده از بلوتوث 5.4 اشاره کرد که باعث می‌شود صدا به صورت رساتر و واضح‌تر منتقل شود و از طرف دیگر، امنیت آن نیز بیشتر است. این نسخه همچنین باتری کمتری نیز مصرف می‌کند و از این لحاظ هم بهینه شده است. علاوه بر آن، در گلکسی بادز 3 از SSC HiFi و SSC Ultra High Quality استفاده شده که سمپل ریت 24 بیتی و 96 کیلوهرتزی را به کاربر تقدیم می‌کند. با استفاده از این کدک‌ها، کیفیت موسیقی و صداهای پخش شده از طریق آن، بسیار بالا می‌رود و به راحتی گلکسی بادز 2 را شکست می‌دهد.

جعبه شارژر گلکسی بادز 3 دارای یک باتری 515 میلی‌آمپرساعتی است که 9 درصد بزرگ‌تر از جعبه شارژر 472 میلی‌آمپرساعتی گلکسی بادز 2 است. بدین ترتیب، در گلکسی بادز 3 شاهد چهار ساعت زمان پخش موسیقی بیشتر با فعال بودن گزینه ANC، یک ساعت پخش موسیقی بیشتر با خاموش بودن ANC، حدود 5 ساعت بیشتر تماس تلفنی بیشتر با فعال بودن ANC، حدود 6 ساعت زمان بیشتر با غیرفعال بودن ANC خواهیم بود. واضح است که باتری این دستگاه پیشرفتی بسیار واضح داشته و باعث می‌شود کار با آن بسیار راحت و کاربردی شود و زمان بیشتری در طول روز در خدمت کاربر باشد.

گلکسی بادز 2 از یک سنسور تاچ استفاده می‌کند که باعث می‌شود با حرکات لمسی و فشار دادن، بتوانید آن را کنترل کنید. یکی از ویژگی‌های گلکسی بادز 3، اضافه شدن سنسور دیگری است که باعث می‌شود با یک فشار ساده، کارهایی چون اجرا یا پاز کردن موسیقی، قبول یا رد کردن تماس‌های تلفنی و افزایش یا کاهش صدای آهنگ را انجام دهید. استفاده از سنسور جدید، بسیار راحت‌تر از سنسور تاچ در سری قدیمی خواهد بود.

ویژگی‌ گلکسی بادز 3

گلکسی بادز 2 از گواهی IP52 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار استفاده می‌کند. این گواهی برای کارهای معمولی روزمره و حتی کمی عرق کردن در هنگام ورزش نیز کافی بود اما در نهایت، نسبت به سایر رقبا در همین بازه قیمتی، کم می‌آورد. برای مثال، رقیبی چون اپل ایرپادز نسل سوم، از گواهی IP54 استفاده می‌کرد و خیال کاربر در استفاده از آن راحت‌تر بود. به همین دلیل، علاقمندان سامسونگ نیز خواهان بهبود در این زمینه بودند. در گلکسی بادز 3، سامسونگ بالاخره صدای کاربران را شنید و حال از گواهی IP57 استفاده می‌کند که حتی بالاتر از اپل نیز بوده و مقاومتی بالا در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این گواهی، چه در هنگام عرق شدید و چه در هنگام باران، می‌توانید از گلکسی بادز 3 با خیال راحت استفاده کنید. به طور قطع عمر ایربادهای جدید سامسونگ، از نسل قبل بسیار بیشتر خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی‌های گلکسی بادز 3 استفاده از سه میکروفون در هر کدام از ایربادها است که دقیقاً مشابه گلکسی بادز 2 خواهد بود. با این حال، به لطف تغییر طراحی ظاهری، میکروفون‌ها به دهان کاربر نزدیک‌تر بوده و بدین دلیل، انتقال و ضبط صدای شما در این نسخه با صدای بسیار رساتر و شنیدنی‌تری منتقل خواهد شد و در نهایت باعث افزایش کیفیت تماس‌هایتان نیز می‌شود.

در میکروفون‌های گلکسی بادز 3 از تکنولوژی Super Wide Band استفاده شده که باعث می‌شود صدا با پهنای باند بسیار بیشتری منتقل شود و جهشی واضح نسبت به گلکسی بادز 2 به وجود بیاید. هرچه پهنای باند صدای ضبط شده بیشتر باشد، کیفیت آن نیز بالاتر می‌رود. بدین ترتیب، در هنگام استفاده از ایربادها برای یک تماس تلفنی، صدای شما برای طرف مقابل بسیار شنیدنی و رسا خواهد بود و هر دو از این مکالمه با کیفیت لذت می‌برید.

با وجود بهبودهایی واضح در تکنولوژی میکروفون و ضبط و انتقال صدا در گلکسی بادز 3، ممکن است باز هم به دلایلی چون آرام صحبت کردن شما یا شلوغ بودن محیط، برخی حرف‌هایتان به شکلی واضح به طرف مقابل منتقل نشود. با این حال، سامسونگ فکری برای این مشکل نیز کرده و حال گلکسی بادز 3 از هوش مصنوعی گلکسی AI استفاده می‌کند. به کمک هوش مصنوعی، بخش‌هایی از صدای شما که رسا نیست، توسط آن بازسازی شده و به شکلی کاملاً واضح به گوش طرف مقابلتان می‌رسد!

ویژگی‌های گلکسی بادز 3 به خودی خود بسیار جذاب و کاربردی به نظر می‌رسند و قطعاً این ایربادها را می‌توان پیشرفتی واضح و بزرگ در قیاس با نسل قبل خود نامید. اگر هر کدام از ویژگی‌های این دستگاه شما را تحت تاثیر قرار داد، فکر خوبی است که قصد ارتقا به آن را داشته باشید و از جدیدترین تکنولوژی سامسونگ، این غول کره‌ای دوست داشتنی لذت ببرید.