بنیان‌گذار دیجی کالا در توئیتر (ایکس) درمورد خرید این شرکت، توسط همراه اول و پیشنهاد اپراتور مذکور گفت با مسئولان همراه اول مذاکره کرده است.

در پی انتشار اخبار در فضای مجازی، مبنی بر اینکه شرکت ارتباطات سیار قصد دارد سهام‌دار دیجی کالا شود؛ موسسان و بنیان‌گذاران این شرکت خرید و فروش آنلاین، توضیحاتی را ارائه داده‌اند. حمید محمدی، موسس شرکت تجارت اینترنتی دیجی کالا این خبر را در حساب کاربری ایکس (توییتر) تایید و اعلام کرده که مذاکره با شرکت‌های دیگر طی ماه‌های اخیر انجام شده است. این درحالی است که هنوز نتیجه این مذاکره مشخص نشده و هیچکدام از طرفین اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه نداده‌اند.

دیجی کالا به عنوان یک شرکت استارتاپی با مسئولیت محدود در سال 85 توسط برادران محمدی راه‌اندازی شد و طی چندین سال، پس از پشت سر گذاشتن مراحل رشد و توسعه و نیاز به جذب سرمایه‌های جدید، موسسان آن اقدام به فروش بخشی از سرمایه شرکت مذکور کردند که درحال حاضر این شرکت چندین سهام‌دار عمده دارد. در زیر اسامی و عناوین سهام‌داران شرکت دیجی کالا آورده شده است:

حمید محمدی و سعید محمدی 32/36 درصد از سهام شرکت را دراختیار دارند.

دی جی کالا

کمپانی اروپایی اینترنشننال اینترنت اینوستمنت کوپریتیو با نام اختصاری «IIIC» (صندوق سرمایه‌گذاری اروپایی) مالک 32/67 درصد سهام دیجی کالاست.

شرکت ایرانی سرآوا با دراختیار داشتن 25/03 درصد سهام در رده بعدی قرار دارد.

سهم مدیران و کارکنان کسب و کار اینترنتی مذکور 2/9 درصد است

در آخر اینکه 7/04 درصد از سهام شرکت یادشده را سایر شرکت‌ها خریده‌اند.

لازم به ذکر است که همراه اول برای خرید بخش عمده‌ای از سهام دیجی کالا اعلام آمادگی کرده که درصورت نهایی شدن فرآیند مذاکرات و خرید دیجی کالا توسط همراه اول، بزرگترین اپراتور کشور تبدیل به بزرگترین سهام‌دار سایت خرید و ‌فروش اینترنتی نیز می‌شود.

بااین‌حال هنوز شرکت ارتباطات سیار درباره خرید دیجیکالا اطلاعیه‌ای منتشر و از صحت‌وسقم آن خبر نداده است، براین اساس باید منتظر بمانیم و ببینیم که این خرید نهایی خواهد شد یا خیر.

اخبار مرتبط: همراه اول از هولوگرام سخن‌گو در تلکام ۱۴۰۲ رونمایی کرد

به‌روزرسانی:

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت 29 فروردین در خصوص خبر واگذاری سهام دیجی کالا به خبرنگاران گفت در این خصوص گفت من نه خریدار و نه فروشنده و نه تصمیم‌گیرنده هستم. همچنین زارع‌‌پور با اعلام اینکه اولویت وزات ارتباطات این است که اپراتورها به توسعه شبکه بپردازند گفت بهتر است اپراتورها پولشان را برای گسترش شبکه صرف کنند.