تصاویر جدیدی از دستیار بارد که قرار است جانشین دستیار گوگل شود منتشر شده است و برخی از قابلیت‌های آن را افشا می‌کند.

با پیشرفت هوش مصنوعی، هر روزه مدل‌های جدید با قابلیت‌های بیشتری عرضه می‌شوند و علاوه بر ارائه قابلیت‌های بیشتر، کیفیت ویژگی‌های قبلی را افزایش می‌دهند. در این میان، شرکت‌های مختلف به‌رقابت می‌پردازند تا کاربران را به خود جذب کنند. درحالی که پیش از این دستیار صوتی گوگل در گوشی‌های اندرویدی مورد استفاده کاربران قرار می‌گرفت، روز گذشته گزارشی مبنی‌بر توسعه مدل هوش مصنوعی جدید ChatGPT برای جایگزین کردن و رقابت با دستیار گوگل منتشر شد. بااین حال پیشتر مشخص شده بود که شرکت گوگل هم به‌دنبال ارائه دستیار بارد است تا آن را جایگزین دستیار گوگل کند.

اکنون تصاویر جدیدی از دستیار بارد منتشر شده است که جزئیات عملکرد آن را مشخص می‌کند. این گزارش از دیلان راسل، افشاگر نام‌آشنا در ایکس (توییتر) منتشر شده که در آن چند اسکرین‌شات مختلف از این ابزار به اشتراک گذاشته شده است. بانگاهی به صفحه اصلی دستیار بارد مشخص می‌شود که این هوش مصنوعی از قابلیت‌های دستیار گوگل هم پشتیبانی می‌کند. همچنین در این صفحه نشان داده شده که دستیار بارد می‌تواند به حساب‌های گوگل متصل شود و اکوسیستم گوگل یکپارچه‌تر خواهد بود. گزینه دیگری هم وجود دارد که با فعال کردن آن، بارد می‌تواند از اطلاعات کاربر استفاده کرده تا عملکرد آن بهبود یابد، البته این گزینه می‌تواند غیرفعال شود.

همچنین در تصویر نهایی، این ابزار در حالت کوچک شده روی صفحه به‌نمایش درآمده که امکان انتخاب از میان تم‌های روشن و تیره وجود دارد. در این حالت، کاربر می‌تواند از تایپ، صحبت کردن یا عکس گرفتن برای شروع کار بارد استفاده کند. البته گزینه فلش در گوشه بالا سمت راست کادر دستیار بارد قرار گرفته که با انتخاب آن، کاربران وارد حالت تمام صفحه می‌شوند. در‌صورتی که کاربر هنگام اجرای برنامه دیگر برنامه دستیار بارد را فعال کند، گزینه‌ای به‌نام «Add this screen» به‌نمایش در‌ می‌آید که با انتخاب آن، بارد به محتوای روی صفحه دسترسی پیدا کرده و می‌تواند از اطلاعات و تصاویر در آن استفاده کند.

دستیار بارد مکالمات کاربر را با هوش مصنوعی ذخیره کرده، تا در‌صورت نیاز کاربر بتواند به آن مراجعه کند. همچنین این هوش مصنوعی چند افزونه دارد که با استفاده از آنها، این ابزار به اطلاعات بیشتری از کاربر دسترسی پیدا کرده و می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد. در تصاویر آخر هم صفحه تنظیمات و لیست گزینه‌های درون آن مشاهده می‌شود که کاربران می‌توانند از آن برای استفاده بهینه بهره ببرند.

در انتها یادآوری می‌شود که برنامه اندرویدی دستیار بارد هنوز عرضه نشده و برای بهره‌مندی از آن باید منتظر بمانیم.

اخبار مرتبط: