بااعلام شرکت OpenAI از هفته آینده سرویس فروشگاه GPT در دسترس قرار می‌گیرد و کاربران می‌توانند با قرار دادن ربات‌های GPT در این پلتفرم درآمد کسب کنند.

۱۶ آبان ماه شرکت OpenAI از ابزار جدید به‌نام GPT رونمایی کرد. کاربران برای استفاده از این ابزار جدید باید به پلتفرم GPT Builders مراجعه کرده و با وارد کردن درخواست خود، این پلتفرم ربات هوش مصنوعی متناسب با آن را برای کاربر تولید می‌کند. به‌این ترتیب کاربران می‌توانند بدون نیاز به کدنویسی، ربات GPT مورد نظررا تولید کرده و از آن استفاده کنند. اگرچه استفاده از این پلتفرم نیازمند تهیه اشتراک و پرداخت مبلغ ماهانه است، شرکت OpenAI با ایجاد فروشگاه GPT و قرار دادن ربات های تولید شده کاربران در آن، امکان درآمدزایی را برای همه فراهم کرد. درحقیقت با استفاده کاربران دیگر از ابزار ساخته شده، مبلغی به‌عنوان درآمد به حساب سازنده ربات واریز می‌شد.

درابتدا قرار بود تنها چند هفته پس از معرفی این قابلیت در اختیار همه کاربران قرار بگیرد، اما با اخراج سم آلتمن، مدیرعامل وقت و چند روز پرحاشیه برنامه‌های OpenAI به‌هم ریخت. درنتیجه اگرچه کاربران می‌توانستند GPT مورد نظر را تولید و استفاده کنند، پلتفرم فروشگاه GPT عرضه نشد و امکان درآمدزایی برای کاربران وجود نداشت. اکنون و پس از گذشت چند ماه گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد فاصله زیادی تا عرضه فروشگاه GPT باقی نمانده است.

 کسب درآمد از هوش مصنوعی

امروز صبح شرکت OpenAI یک ایمیل برای کاربران سرویس GPT Builders ارسال کرده و در آن اعلام کرد که هفته آینده فروشگاه GPT راه‌اندازی شده و در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در این ایمیل از کاربران خواسته شده تا GPT خود را بررسی کرده و از مطابقت آن با قوانین و مقررات OpenAI اطمینان حاصل کنند. همچنین کاربران باید در پروفایل خود تایید کنند که GPT آنها در فروشگاه GPT قرار بگیرد، در غیر این‌صورت به صورت خصوصی استفاده خواهد شد. پلتفرم GPT Builder می‌ةواند ربات‌هایی با قابلیت ویرایش و ساخت تصویر هم بسازد و از مدل DALL-E 3 برای این کار استفاده خواهد کرد.

علاوه‌بر آن فروشگاه GPT به قابلیت جستجو هم مجهز شده و کاربران می‌توانند از آن برای پیدا کردن GPT مورد نظر استفاده کنند. این پلتفرم می تواند با ترکیب قدرت بالای هوش مصنوعی و خلاقیت هزاران نفر در سراسر جهان، به یکی از کاربردی‌ترین سرویس‌های جهان تبدیل شده و نقش جداناپذیری در زندگی آینده افراد داشته باشد. بااین حال هنوز فروشگاه GPT در دسترس قرار نگرفته و مشخص نیست در عمل تا چه اندازه پاسخگوی نیازهای کاربران خواهد بود.

نظر شما چیست؟ ابزارهای GPT کاربران چه تاثیری در آینده و سبک زندگی خواهد گذاشت؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: