شناسایی کلاهبرداران با هوش مصنوعی روی پلتفرم دیوار با ضریب دقت بالا انجام شده و موجب مسدود شدن حساب کاربری این افراد شده است.

تیم فنی دیوار برای بالا بردن میزان امنیت کاربران و انجام معاملات در فضایی امن و سالم اقدام به توسعه هوش مصنوعی این اپلیکیشن کرده که قادر است افرادی را که رفتار مشکوکی در این پلتفرم از خود نشان می‌دهند با دقت بسیار زیاد مورد بررسی قرار داده و پس از تشخیص، حساب آن‌ها را مسدود کند. رصد شیادان سایبری در اپلیکیشن دیوار با استفاده از الگوریتم‌های خاصی صورت می‌گیرد و پس از آن افرادی که مشکوک به کلاهبرداری هستند برحسب سوابق فعالیت‌شان در گروه‌های مختلف طبقه‌بندی می‌شود. این گروه‌ها براساس میزان احتمال تخلف کاربران مشکوک تعیین می‌شوند و با درنظر گرفتن میزان ریسکی که فعالیت این افراد در دیوار می‌تواند داشته باشد با محدودیت‌های گوناگونی مواجه می‌شوند.

براین اساس کاربرانی که در لیست افراد متخلف قرار بگیرند برای خروج از آن باید با پشت سر گذاشتن مراحل اهراز هویت که توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود اطلاعات هویتی دقیق خود مانند شماره ملی، شماره همراه و تاریخ تولد را دراختیار دیوار قرار بدهند. بعد از آن برای تایید هویت، این افراد وارد پروسه تشخیص با عکس‌ها و ویدئوهای خود می‌شوند و درصورتی که هوش مصنوعی آن‌ها را تایید کند از دسته‌بندی مربوط خارج شده و به‌عنوان یک کاربر عادی محسوب می‌شوند. درغیر این‌صورت نیز این افراد تنها قادر به دیدن آگهی‌ها در اپلیکیشن مذکور هستند و نمی‌توانند آگهی منتشر کنند.

نکته قابل ذکر درمورد نحوه تشخیص و شناسایی کلاهبرداران با هوش مصنوعی روی اپلیکشن دیوار این‌که این برنامه از گزارش‌های دریافتی کاربران استفاده می‌کند و درصورتی‌که گزارش‌ها جعلی باشد می‌تواند این مساله را نیز تشخیص دهد. همچنین در بخش پشتیبانی پلتفرم دیوار ذکر شده که درصورتی که کاربران در قسمت چت، پیام‌های مشکوکی دریافت کرده‌اند از قسمت «گزارش مشکل آگهی» این مساله را به اطلاع دیوار برسانند.

اخبار مرتبط: فروش لوازم رونالدو روی دیوار در رسانه‌های خارجی خبرساز شد