پس از کالبد شکافی اپل واچ اولترا نسل ۲ مشخص شد این ساعت هوشمند ازنظر سخت‌افزاری تغییر نداشته و تنها ظرفیت باتری آن چهار درصد افزایش یافته است.

طی هفته‌های اخیر، محصولات پرچمدار اپل از سری آیفون ۱۵ تا ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا نسل ۲ مورد بررسی و بازبینی بسیاری از افشاگران و یوتیوبرهای حوزه فناوری قرار گرفته است. برای مثال، در روزهای گذشته شاهد تست‌های سقوط از ارتفاع و مقاوت آیفون ۱۵ پرو بودیم که برخلاف باور کاربران در تمامی آ‌ن‌ها با شکست سنگینی مواجه شد. اکنون، تیم بررسی iFixit اپل واچ اولترا ۲ را کالبد شکافی کرده تا نشان دهد این نسل جدید با چه‌تغییراتی درمقایسه‌با اپل واچ اولترا همراه شده است.

براساس گزارش تیم iFixit، ساعت هوشمند اپل واچ اولترا ۲ هیچ‌گونه بهبود سخت‌افزاری ندارد و تقریبا با همان قابلیت‌ها و ویژگی‌های نسل قبل دردسترس کاربران قرار می‌گیرد. ابتدای ویدئو مشاهده می‌کنیم که چهار پیچ و چسب حرارتی برای بستن و عایق‌ کاری پنل پشت ساعت مورد استفاده قرار گرفته است. پس از آن، باتری را از درون ساعت خارج می‌کنند و متوجه می‌شوند که ظرفیت باتری اپل واچ اولترا ۲ نسبت‌به سال گذشته با چهار درصد افزایش به ۵۶۲ میلی‌آمپرساعت رسیده است.

Apple Watch Ultra 2

علاوه‌براین، اپل واچ اولترای نسل دوم از تراشه جدید S9 بهره می‌برد که قدرت پردازشی بسیار بالایی معادل پردازنده‌ A15 دارد. صفحه‌نمایش این ساعت هوشمند از یاقوت کبوب ساخته شده که دربرابر خط‌وخش و ضربه‌ها مقاوت فوق‌العاده‌ای دارد. برای تست مقاوت صفحه‌نمایش، آزمایشی صورت می‌گیرد که تنها زیر نور مستقیم قابل مشاهده خواهد بود. ازسوی‌دیگر، تیم مهندسی اشاره می‌کند موتور Taptic از همان ابعاد و وزن سابق برخوردار است و اپل باید طراحی آن را کوچک‌تر کند تا بتواند قطعات و سنسورهای بیشتری را درون پنل دستگاه قرار دهد.

پس از اپل واچ اولترا نسل دوم، نوبت به نسخه‌ ۴۱ میلی‌متری اپل واچ سری ۹ می‌رسد که توسط تیم مهندسی iFixit کالبد شکافی و مورد بررسی قرار می‌گیرد. ویدئو نشان می‌دهد ظرفیت باتری این نسل با نسل قبلی تغییری نداشته و از همان باتری ۲۸۲ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. به‌نظر می‌رسد به‌جز چندین قابلیت نرم‌افزاری به ساعت‌های هوشمند نسل جدید اپل هیچ‌چیز قابل‌توجه سخت‌افزاری مشاهده نمی‌شود تا کاربران را متقاعد به ارتقا از سری ۸ به سری ۹ بکند.

اخبار مرتبط: